در جلسه رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر منطقه ای مطرح شد/

تبریز یکی از قطب های نمایشی کشور محسوب می‌شود

1402/10/12 - 16:06 - کد خبر: 106003 نسخه چاپی

نصر: نشست خبری و مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور اصحاب رسانه و تئاتر تبریز روز سه شنبه ۱۲ دی ماه در سالن برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدحسین بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند- تبریز، از عملکرد سازنده شهرداری منطقه دو تبریز در زمینه فرهنگ تقدیر کرد و گفت: در یک سال گذشته استان آذربایجان شرقی در حوزه نمایشی بیشترین رویداد ها را میزبانی کرده است. 
رویداد فعلی در واقع شانزدهمین رویداد ملی منطقه ای این حوزه برای استان محسوب می شود. تبریز یکی از قطب های نمایشی کشور محسوب می‌شود. در ۶ ماهه اول امسال ۱۴۳ متن نمایشی در شورای نمایشی مورد بررسی قرار گرفت که بیشتر از سه برابر نسبت به پارسال رشد داشته است. البته متن نمایشنامه ها پس از بازبینی تقلیل میابند و تفاوت این رقم با اجراهای روی صحنه رفته یک سال اخیر به همین بازبینی باز می‌گردد. 
بلاغی اظهار داشت: به حمدالله تنها مشکلی که هست و رشد نیافته ، کمبود جاست که با آن مواجهیم و مستلزم منابع مالی است. طرح هایی در حوزه توسعه پلاتو ها و سالن های نمایشی داریم. از نظر زیر ساختی اقداماتی صورت گرفته است و به امید خدا، این اتفاق روزی خواهد افتاد.
وی در خصوص اهمیت جشنواره منطقه ای به انتقال تجارب و تعامل هنرمندان اشاره کرد: ورودی اصلی جشنواره فجر ، جشنواره های استانی است. نگاهمان در برگزاری این فعالیت ها در استان، باقی ماندن یک نام خوب و یک برند فرهنگی از تبریز است که در این راستا از شهرداری پشتیبانی و حمایت دریافت می کنیم .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد از برنامه اجرایی جشنواره گفت: ورودیه این جشنواره از روز ۱۶ دی ماه آغاز و در سه روز متوالی ۱۷-۱۸-۱۹ دی ماه از ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر ، روزانه ۶ نمایش در مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد شد. ۲۰ دی ماه در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن اختتامیه برگزار می‌شود. ۱۸ گروه از هشت استان در بخش نمایش صحنه ای خواهند بود. ۱۱ گروه در بخش نمایش خیابانی و ۴ گروه به  صورت      افتخاری از تبریز اجرا خواهند داشت.۳۰۰ نفر مهمان از گروه های برتر هنرمندان ۸ استان گرد هم خواهند آمد که اتفاق جذابی برای تبریز خواهد بود. این جشنواره با عنوان« سهند » برگزار می شود که در محل های مختلف اجراهای خیابانی را برپا خواهیم کرد. 
وی همچنین افزود: امروز بیش از دوران گذشته، حتی رکورد فروش سینمایی ما هم ارتقا یافته است. امسال در ایام شعبانیه و دهه فجر ، تبریز میزبان جشنواره فیلم فجر با شرکت ۱۰۵ فیلم، جشنواره موسیقی و تجسمی فجر خواهد بود. امید است به این وسیله افتخارات جدید به سبقه ارزشمند فرهنگی تبریز بیفزاییم.
موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز به نمایندگی از شهردار تبریز گفت: از برنامه های شهرداری ، تبدیل این نهاد خدماتی به نهادی خدماتی اجتماعی است. معتقدم شهر با رویداد های فرهنگی هنری زنده ، زنده است. با توجه به تاثیر مثبت هنر در روان شهروندان، با متولیان فرهنگ شهرمان همراه می‌شویم تا با این همکاری در موضوعات اجتماعی و حقوق شهروندی با کمک هنر نمایش گام برداریم . ما به عنوان متولیان شهری ، تامین فضا و مکان مناسب برای مهمانان هنرمندمان را به عهده داریم.
انتهای پیام/
تبریز یکی از قطب های نمایشی کشور محسوب می‌شود فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار