مدیر امور آب مراغه از افزایش آب رودخانه‌های مراغه:

آورد رودخانه «مردق‌چای » مراغه با 30 متر مکعب در ثانیه به دریاچه ارومیه می‌ریزد

1398/02/10 - 12:22 - کد خبر: 1060 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور آب مراغه از افزایش آب رودخانه‌های مراغه به دلیل ذوب شدن برف‌ها در دامنه‌های کوه سهند خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، عبدالله فرمانی اظهار داشت: آب رودخانه‌های شهرستان مراغه به دلیل ذوب شدن برف‌ها در دامنه‌های کوه سهند افزایش یافته است.

مدیر امور آب مراغه گفت: با گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ در دامنه‌های کوه سهند آورد رودخانه‌های جاری از دامنه این کوه 3 هزار و 710 متری دو برابر شده است.

فرمانی افزود: هم‌اکنون آورد رودخانه مردق چای با 30 متر مکعب در ثانیه به دریاچه ارومیه می‌ریزد و رودخانه صوفی چای نیز با 20 متر مکعب در ثانیه به سد علویان می‌ریزد.

وی اضافه کرد: رودخانه‌های خداجو و بلوک‌آباد چای نیز با 10 متر مکعب در ثانیه با پیوستن به لیلان‌چای به پایین دست هدایت می‌شوند.

به گفته مدیر امور آب مراغه، میزان ذخیره آب سد علویان به 40 میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با سال قبل 4 میلیون متر مکعب آب بیشتر ذخیره شده است.

فرمانی تصریح کرد: امسال به خاطر بارش مناسب برف در دامنه‌های کوه سهند آب خوبی در رودخانه‌های این شهرستان جریان دارد.

وی افزود: با اجرای لایروبی و آزادسازی مسیر رودخانه‌های شهرستان در بالا دست و مناطق روستایی در اوایل فروردین روان آب‌های به‌خوبی هدایت می‌شود.

فرمانی گفت: میزان بارندگی‌ها در مراغه تا نیمه اول فرودین‌ماه سال‌جاری نزدیک به 350 میلیمتر بوده که نسب به میانگین بلند مدت افزایش چشمگیری داشته است.

شهرستان مراغه با 263 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/

آورد رودخانه «مردق‌چای » مراغه با 30 متر مکعب در ثانیه به دریاچه ارومیه می‌ریزد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار