خبر/

افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید دیمزارهای کشور

1402/10/12 - 15:36 - کد خبر: 105997 نسخه چاپی

نصر: سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش نصر، رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جاش تولید از چهار میلیون ۲۰۰ هزار هکتار به پنج میلیون ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.
مظفر روستایی افزود: با افزایش سطح زیرکشت ۲۰ درصدی، تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.
به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها، ۱۴۷۰ کارشناس نظام مهندسی کشاورزی، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها به کارگرفته شده است.
روستایی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از هفت هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تامین و در اختیار کشاورزان دیم کار در سطح کشور قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹، ۴، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشت.
اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پشتیبانی علمی و فنی این موسسه در حال اجراست.
انتهای پیام/
افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید دیمزارهای کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار