خاندوزی در مشست خبری:

نرخ بیکاری به کم‌ترین میزان در ۲ دهه اخیر رسید

1402/10/12 - 12:05 - کد خبر: 105977 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: بر اساس آمار نرخ بیکاری در پاییز امسال به ۷/۶ کاهش پیدا کرده است این کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر ایران است. البته همزمان با این افزایش باید گفت نرخ مشارکت نیم واحد افزایش پیدا کرده است. بیکاری فارغ التحصیلان به ۱۱/۵ کاهش پیدا کرده است که در پاییز سال قبل ۱۲/۵ درصد بود.

به گزارش نصر، سید احسان خاندورزی در نشست خبری خود با اشاره به جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در مجلس یک جلسه غیرعلنی برگزار شد. این جلسه ارزی و پولی با حضور نمایندگان و رئیس بانک مرکزی برگزار شد.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده با ایجاد انضباط مالی در بخش‌های مختلف دولت و کنترل نرخ بازار ارز رشد تورم را مهار کرده و فضای اقتصادی کشور را برای فعالان اقتصادی پیش بینی‌پذیر کند، گفت: تلاش کردیم با این کار امکان رشد مستمر در بخش های مختلف فراهم شود. آمار و داده‌های جدیدی که توسط مرکز آمار و بانک مرکزی منتشر شده موید آن است که حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات و پیش‌بینی‌پذیری تداوم یافته است.
 سخنگوی دولت با اشاره به تورم‌ ماهانه گفت: تورم خوراکی‌ها در آذرماه ۱۴۰۲ به ۴/۱  رسید و با افرایش رو به رو شد و قرار شد وزارت کشاورزی با واردات این کسری را جبران کند و مقرر شد ماهانه ۶ هزار تن گوشت گرم و هشت هزار تن گوشت منجمد برای ایجاد تعادل در بازار وارد شود.
وی افزود: بر اساس آمار نرخ بیکاری در پاییز امسال به ۷/۶ کاهش پیدا کرده است این کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر ایران است. البته همزمان با این افزایش باید گفت نرخ مشارکت نیم واحد افزایش پیدا کرده است. بیکاری فارغ التحصیلان به ۱۱/۵ کاهش پیدا کرده است که در پاییز سال قبل ۱۲/۵ درصد بود. اشتغال ناقص نسبت به سال گذشت که ۹/۵ درصد بود به ۸/۲ درصد کاهش پیدا کرده است. همچین رشد اقتصادی بدون احتساب نفت ۳/۶ درصد بوده است که بیش از یک درصد بیشتر از نیمه اول سال قبل بوده است.
انتهای پیام/
نرخ بیکاری به کم‌ترین میزان در ۲ دهه اخیر رسید ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار