خبر/

۶ برنامه علی آبادی در وزارت صمت

1402/10/12 - 11:33 - کد خبر: 105972 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد تولید، اصلاح ناترازی انرژی، جلوگیری از ارزبری و تمرکز بر ارزآوری، تمرکز بر توسعه تجارت خارجی، مدیریت و کنترل بازار با مدل جدید، ایجاد زیست بوم جدید صنعت دانش بنیان از طریق طراحی رویداد صنعت دانش بنیان صادرات محور از برنامه های این وزارتخانه است.

به گزارش نصر، عباس علی آبادی روز سه شنبه در جریان سوال نماینده مردم مرودشت در مجلس اظهار داشت: بنده از زمانی که زمام امور در وزارت صمت را در دست گرفته ام، ۶ موضوع را مورد پیگیری قرار داده ام.
وی توجه به رشد تولید که نتایج خوبی را در پی داشته است، اصلاح ناترازی انرژی، تمرکز بر توسعه تجارت خارجی، مدیریت و کنترل بازار با مدل جدید، ایجاد زیست بوم جدید صنعت دانش بنیان از طریق طراحی رویداد صنعت دانش بنیان صادرات محور، تمرکز بر افزایش کیفیت کاهش ارزبری و ارزآوری از طریق شاخص گذاری نظام ارزیابی عملکرد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه به طور قطع ایران اسلامی را باید صنعتی کنیم و بدون شک تولید تنها راه پیشرفت کشور است، اظهار داشت: سال های متمادی است که رهبر معظم انقلاب برای تعیین شعار هر سال مفهوم و یا کلمه تولید را عمدا مطرح می کنند.
علی آبادی افزود: در کنار تولید، صادرات و واردات هوشمندانه نیز بازار را تنظیم می کند، تولید را رونق می بخشد، فناوری را ارتقا و رقابت سالم را شکل می دهد؛ اما رقابتی درست نه اینکه واردات بی رویه باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت است و از دست قاچاقچیان در امان است. 
علی آبادی اظهار داشت: البته کالای تولید شده نیز باید با کیفیت و با قیمت ارزان به دست مصرف کننده برسد و در مجموع با حمایتی که می شود متناسب با شرایط روز توان حضور در عرصه های بین المللی را نیز داشته باشد.
وی افزود: برای رسیدن به چنین جایگاهی باید تولید، رونق داشته باشد، اگر تولید سودده نباشد در این بخش تشکیل سرمایه شکل نمی گیرد و سرمایه ها به سمت دلال بازی، سفته بازی و واسطه گری می رود چرا که در تولید هم ریسک های فراوانی وجود دارد و هم سود کم نصیب شان می شود. لذا نه فقط باید واردات منطقی باشد بلکه همزمان تولید را نیز باید مورد حمایت قرار دهیم.
انتهای پیام/
۶ برنامه علی آبادی در وزارت صمت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار