با حضور مسئولان مدیریت شهری تبریز صورت گرفت/

آغاز به کار «بهروب» در تبریز

1402/10/12 - 12:53 - کد خبر: 105971 نسخه چاپی

نصر: آیین راه اندازی سامانه جمع آوری پسماندهای خشک (بهروب) با حضور مسئولان شهری و استانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، شهردار تبریز در آیین رونمایی از سامانه بهروب در تبریز گفت: مشارکت و همراهی شهروندان بخصوص رسانه‌های محلی، مدارس، دانشگاه‌ها و اداره‌ها نقش مهمی در رواج یافتن استفاد از سامانه جمع آوری پسماند بهروب و ترویج و فرهنگ سازی تحویل پسماند خشک دارند.
“یعقوب هوشیار” با اشاره به اینکه امسال شهرداری تبریز، تلاش جدی برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی دارد، افزود: یکی از اهداف راه اندازی سامانه بهروب، کاهش پسماند در کنار توجه به درآمدزایی و اقتصاد خانواده ها است.
وی، تولید کمپوست از پسماندهای شهری و تبدیل آن به نهاده‌های دامی را ازجمله برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه پسماند عنوان کرد و گفت: اکنون تعداد ۴۷۰ کاربر عضو سامانه بهروب هستند و با مشارکت رسانه‌های جمعی در معرفی سامانه و همراهی شهروندان فرهنگ دوست تبریز نیز امیدواریم در ماه‌های اخیر تعداد کاربران سامانه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
وی تاکید کرد: با گسترش استفاده از سامانه بهروب، برخی باکس‌های زباله در معابر ۱۸ متری که بلا استفاده باشند، جمع آوری می‌شوند.



-رویای تفکیک از مبدا با اپلیکیشن «بهروب» تحقق خواهد یافت
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریزاز شروع به کار  سامانه جمع آوری پسماند های خشک (بهروب)  در تبریز خبر داد.
“حبیبه هراتی” در آئین رونمایی از بهروب در تبریز با اشاره به اهمیت جمع آوری پسماندهای خشک در کاهش تولید زباله و  ایجاد چرخه اقتصادی پسماند در کلان شهرها اظهار کرد: با اقدامات زیر ساختی که از مدت‌ها قبل در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریزدر حال انجام است، سامانه هوشمند بهروب در سطح کلان شهر تبریز اجرایی شد.
وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه قدم‌های بزرگی در زمینه حفظ محیط زیست و شادابی شهر برداشته می‌شود و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن بهروب بر روی گوشی‌های خود به روش تفکیک از مبدا کمک کنند.
وی ابراز کرد:  اپلیکیشن‌ بهروب  قابلیت نصب بر روی انواع گوشی ها را دارد و تحت نظارت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز فعالیت خواهد کرد و شهروندان می توانند در منزل زباله های خشک و تر را از هم جدا کرده و با ثبت درخواست در اپلیکیشن آن‌ها را به مامور بهروب تحویل و به ازای آن پول و امتیاز دریافت کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریزتصریح کرد: انتظار داریم با رونمایی  واجرایی شدن این سامانه در تبریز شاهد تحولی قابل توجه در حفظ محیط زیست همچنین درآمد زایی برای خانواده ها بوده و در اقتصاد خانواده نقش مثبتی ایفا کنیم.
وی تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح گام بزرگی در کمک به محیط زیست، کاهش،ترافیک همچنین درآمد زایی برای شهروندان در پی دارد.
به گزارش نصر، با جمع آوری پسماند های خشک شیرخوارگاه احسان با حضور کارشناسان و مدیران سازمان مدیریت پسماند و در پی دعوت رسمی مدیریت شیرخوارگاه احسان و پیوستن به اپلیکیشن‌ جمع آوری هوشمند پسماند خشک، اولین گام از رونمایی این سامانه با جمع آوری پسماند های خشک شیرخوارگاه احسان شروع به کار کرد.
انتهای پیام/
آغاز به کار «بهروب» در تبریز سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار