خبر/

سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌ شود/ افزایش آلودگی هوا در شهر تا سه روز آینده

1402/10/12 - 08:10 - کد خبر: 105951 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی سه روز اینده خبر داد.

به گزارش نصر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب شرق کشور بارش|‌های پراکنده و وزش باد ادامه دارد و فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو به‌نسبت پایداری حاکم است.
پنجشنبه در شرق و جنوب شرق ابرناکی و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر و بارش پیش‌بینی شده است.
شنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شدت بارش‌ها برای استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهد بود.
طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی افرایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد. همچنین طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا
زمان شروع: دوشنبه 1402/10/11
زمان پایان: چهارشنبه 1402/10/13
نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:
سه‌شنبه 1402/10/12: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.
چهارشنبه 1402/10/13: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.
اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.
توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذی‌صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور کنترل میزان آلودگی هوا.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان پایان: سه‌شنبه 1402/10/12
نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:
سه‌شنبه 1402/10/12: کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد.
اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت.
توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

توصیف سامانه: وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج
زمان پایان: اواخر وقت پنج‌شنبه 1402/10/14
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از 1.5 متر در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز.
منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.
اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی، اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.
انتهای پیام/
سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌ شود/ افزایش آلودگی هوا در  شهر تا سه روز آینده خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار