معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

بهره برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در دولت سیزدهم

1402/10/11 - 18:03 - کد خبر: 105940 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش نصر، دکتر بهروز رحیمی گفت: از مهم‌ترین اهداف و رسالت کلان وزارت بهداشت توسعه زیرساختهای بهداشت و درمان و همچنین از مهمترین دغدغه‌های دولت مردمی سیزدهم، تسریع در روند پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی به خصوص حوزه بهداشت و درمان است.
وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مساعی و تلاش‌های مستمری در سطح ستادی به لحاظ برنامه‌ریزی، نظارت و کمک به پروژه‌ها و تأمین منابع اعتباری مورد نیاز انجام شده که نتیجه آن تکمیل، تحویل، افتتاح و بهره‌برداری بالغ بر ۲۷۰۰ پروژه درمانی، بهداشتی و آموزشی بوده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این که این اقدامات از نظر پراکندگی در سطح کشور و همچنین تنوع پروژه‌ها به لحاظ نیازمندی‌ها و روند پیشرفت، اقدامی در خور و قابل توجه است، اظهار داشت: ماحصل این تلاش‌ها را می‌توان در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس و اعلام رضایت ایشان از خدمات حوزه بهداشت و درمان مردم و به ویژه حوزه بیمارستان سازی مشاهده کرد.
رحیمی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود منابع مالی و هزینه‌های سنگین ساخت و ساز در این دولت تعداد ۵۲۰ پروژه درمانی با ظرفیت بالغ بر ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در قالب طرح احداث، تکمیل، توسعه و بهسازی تخت‌های بیمارستانی و همچنین پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت شامل توسعه و بهسازی بخش اورژانس، بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی، احداث کلینیک‌های ویژه و غیره تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از ابتدای دولت تاکنون تعداد ۱۱۵ پروژه آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی، رفاهی در این حوزه با زیربنای بالغ بر ۲۶۰ هزار مترمربع افتتاح شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: ارتقای زیرساخت‌های شبکه بهداشت و توزیع عادلانه خدمات بهداشتی به ویژه در مناطق محروم، مرزی، روستایی و حاشیه شهرها همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و از ابتدای دولت مردمی تا کنون بالغ بر ۲ هزار پروژه بهداشتی با زیربنای حدود ۶۵۰ هزار مترمربع در سراسر کشور احداث و به بهره برداری رسیده است.
رحیمی در پایان تصریح کرد: با توجه به لزوم جهاد تبیین و اطلاع رسانی در مورد خدمات انجام شده برای مردم شریف میهن اسلامی، مصادف با ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) «نمایشگاه دستاوردهای توسعه زیرساخت‌های فیزیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» از تاریخ  ۱۱ دی‌ماه لغایت ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در طبقه همکف بلوک A ستاد این وزارتخانه برگزار می شود.
انتهای پیام/
بهره برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در دولت سیزدهم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار