خبر/

توسعه روابط ایران و ترکیه با تکیه بر خواهرخواندگی تبریز و استانبول

1402/10/11 - 16:32 - کد خبر: 105931 نسخه چاپی

نصر: سرکنسول جدید ایران در استانبول با اشاره موضوع خواهرخواندگی تبریز و استانبول گفت: تبریز و تهران دو شهر خواهرخوانده ایران با استانبول ترکیه هستند که تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خواهرخواندگی در توسعه روابط استفاده کنیم.

به گزارش نصر، احمد محمدی سرکنسول جدید ایران در استانبول ظهر امروز در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: آماده همکاری با شهرداری تبریز در توسعه مراودات و ارتباط گیری با تجار و سرمایه‌گذاران ترک هستیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تبریز افزود: می توانیم مراودات بین تبریز و ترکیه را افزایش دهیم. در حوزه سرمایه‌گذاری می توانیم در ارتباط با قشر خاص از سوی کنسولگری تجدید نظر کرده و با تمامی ایرانی های مقیم ترکیه و استانبول ارتباط برقرار کنیم.
محمدی با بیان اینکه کنسولگری ایران در استانبول به عنوان دفتر شهرداری تبریز می تواند عمل کند، گفت:با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان شرقی،پیگیر برنامه‌های مد نظر این استان در شهر استانبول و به عنوان سرکنسول ایران خواهم بود.
وی با اشاره به ظرفیت‌ عظیم ایرانی‌های مقیم ترکیه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اضافه کرد: می توانیم با ایجاد همبستگی و هماهنگی لازم از ظرفیت بزرگ ایرانی های مقیم ترکیه در عرصه های مختلف استفاده کنیم.
سرکنسول جدید ایران در استانبول با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز خاطرنشان کرد: با شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در ترکیه و سرمایه‌گذاران ترک رایزنی لازم را انجام داده و آنها را تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران و استان‌های مرزی می‌کنیم.
محمدی با اشاره موضوع خواهرخواندگی تبریز و استانبول نیز یادآور شد: تبریز و تهران دو شهر خواهرخوانده ایران با استانبول ترکیه هستند که تلاش می‌کنیم از این ظرفیت خواهرخواندگی در توسعه روابط استفاده کنیم.
انتهای پیام/
توسعه روابط ایران و ترکیه با تکیه بر خواهرخواندگی تبریز و استانبول خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار