معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

آمار اشتغال ایجاد شده در آذربایجان‌شرقی به تفکیک جنسیت

1402/10/11 - 15:37 - کد خبر: 105928 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی آمار اشتغال ایجاد شده در استان را به تفکیک جنسیت ۶۹/۳ درصد مرد و ۳۰/۷ درصد زن اعلام کرد و گفت: اشتغال بانوان باید در اولویت دستگاههای اجرایی قرارگرفته و به رقم ۴۰درصد در سال جاری افزایش یابد.

به گزارش نصر، محمد کلامی امروز در یازدهمین شورای اشتغال استان با اشاره به رسالت سنگین روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تهیه گزارش از عملکرد هر دستگاه و ارائه آن به افکار عمومی  و مردم جهت  امید آفرینی لازم است؛ عملکرد دولت در حوزه اقتصاد استان  با وجود همه تنگناها و مشکلات، مطلوب و موفق بوده و توانسته تا حدود زیادی وضعیت اقتصادی  استان را ساماندهی کند.
کلامی بیان کرد: پس از ثبت آمار اشتغال ایجادی در سامانه رصد اشتغال کشور، صحت‌سنجی‌های تلفنی و میدانی و نظارت‌های بالادستی انجام می‌شود تا آمار اشتغال واقعی به دست آید.
وی اضافه کرد: میزان تعهد استان در سامانه رصد در حوزه اشتغال‌زایی بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده و ۹۰ درصد آن نیز راستی آزمایی شده که انتظارداریم با شتاب دستگاه های اجرایی این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.
 وی در کنار کمی‌سازی اشتغال بر ضرورت کیفی‌سازی آن نیز  در استان تأکید و تصریح کرد: اولویت ما جذب و اشتغال تحصیل‌کردگان دانشگاهی است و دستگاه‌ها نیز باید توجهشان را به این سمت سوق دهند و دستگاهی که در این حوزه تخطی کند، منابع مالی آن را پس خواهیم گرفت.
معاون هماهنگی امور  اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی میزان تعهد استان  در سامانه رصد اشتغال را ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت:  تاکنون مشخصات  ۴۸ هزار و ۸۴۲ نفر در سامانه رصد تبت شده است.
وی آمار اشتغال ایجاد شده در استان را به تفکیک جنسیت ۶۹/۳ درصد مرد و ۳۰/۷ درصد زن  اعلام کرد و افزود : اشتغال بانوان باید در اولویت دستگاههای اجرایی قرارگرفته و به رقم ۴۰درصد در سال جاری افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت  تسهیلات مشاغل خانگی ادامه داد: رونق کسب‌وکار و مشاغل خانگی مستلزم حمایت و همگرایی و تعامل دستگاه‌های مسئول و نهادهای خدمت‌رسان است که ثمره این اقدام افزایش فرصت‌های شغلی و شکوفایی اقتصادی شهرستان‌های استان است.
کلامی افزود: شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین و هوراند که از رونق اقتصادی کمتری بهره‌مند هستند، فرمانداری‌ها باید توجه بیشتری به جذب تسهیلات مشاغل خانگی داشته باشند که استفاده از این ظرفیت‌ها با جذب اعتبارات مناسب می‌تواند موجب رشد و توسعه منطقه و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار به‌ویژه در مناطق روستایی شود.
انتهای پیام/
آمار اشتغال ایجاد شده در آذربایجان‌شرقی به تفکیک جنسیت خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار