خبر/

فیلم کوتاه مبارز در تبریز، بهمن ماه رونمایی می‌شود

1402/10/11 - 15:04 - کد خبر: 105923 نسخه چاپی

نصر: فیلم کوتاه مبارز در رابطه با شخصیت شهید دانش آموز حسن جنگجو توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان ساخته شده است.

به گزارش نصر، مرحله پیش تولید این فیلم کوتاه از دو و نیم ماه پیش شروع شده است و فیلم هم اکنون در مرحله پس تولید قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به مرحله رونمایی و اکران برسد. فیلم مبارز از صدا و سیما پخش می‌شود و عطا ادیبان، دانش‌آموز ناحیه چهار تبریز به عنوان بازیگر اصلی و رضا ربوی در نقشه شهید چمران به ایفای نقش در این فیلم می‌پردازند.
گفتنی است؛ اعظم واریانی نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه مبارز را بر عهده داشته و این فیلم در راستای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی ساخته شده است.
شهید حسن جنگجو در سال ۱۳۶۲ و پس از عملیات خیبر، مفقودالاثر شد که پیکر این شهید پس از ۳۴ سال دوری، از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز وارد این شهر شد.
وی از رزمندگان لشکر عاشورا بود که در اعزام اول به غرب با شهید چمران آشنا شد و با ضمانت ایشان، از آشپزخانه به خط مقدم راه یافت و در رکاب شهید چمران به گروه جنگ‌های نامنظم ملحق شد. شهید جنگجو در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۴ و خیبر حضور یافت و در نهایت در سال ۶۲ و پس از عملیات خیبر مفقودالاثر شد و پیکر او در شهریور ۱۳۹۶ به زادگاهش، تبریز بازگشت. تصویر ثبت شده از شهید حسن جنگجو توسط آلفرد یعقوب‌زاده سبب به شهرت رسیدن و محبوبیت این شهید دانش‌آموز شد.
انتهای پیام/
فیلم کوتاه مبارز در تبریز، بهمن ماه رونمایی می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار