خبر/

حمله وزیر نتانیاهو به ارتش/ لاپید خواستار انحلال کابینه حاکم شد

1402/10/11 - 11:59 - کد خبر: 105899 نسخه چاپی

نصر: نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» به ارتش، خواستار انحلال کابینه شد.

به گزارش نصر، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات «اوریت استروک» وزیر شهرک سازی کابینه علیه مقامات ارتش و سکوت نتانیاهو ثابت می کند که دوره این کابینه باید هرچه زودتر پایان یابد.
وی گفت: ارتش و اسرائیلی ها شایسته داشتن کابینه ای بهتر از کابینه نتانیاهو هستند.
وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه با فرماندهان ارتش، این سئوال را مطرح کرده بود که آیا موضوع تمرد خلبانان از حضور در جنگ (علیه غزه) درست است؟
به گزارش ایرنا، اگرچه اظهارات استروک توسط مقامات ارتش و کابینه رد شد و آنها ادعا کردند که بین نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای عملیات در غزه هماهنگی کامل برقرار است،اما سئوال مطرح شده از سوی استروک نشان داد که هنوز بسیاری از خلبانان چپ‌گرای این رژیم حاضر به همکاری با کابینه راست‌گرای نتانیاهو نیستند.
بسیاری از خلبانان چپ‌گرای رژیم صهیونیستی بعد از مطرح شدن لایحه تغییرات قضائی از سوی کابینه نتانیاهو، پیش از شروع جنگ غزه اعلام کرده بودند که با این کابینه همکاری نخواهند کرد.
روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز اخیرا درباره تنش بین سران رژیم صهیونیستی درباره چگونگی مدیریت جنگ علیه غزه نوشت که تنش ها بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ در بالاترین حد قرار دارد.
این رسانه صهیونیستی به سردرگمی ارتش رژیم اسراییل و تلفات سنگین نظامیان این رژیم در جنگ علیه غزه هم اشاره و اضافه کرد که این نظامیان صهیونیست هستند که تاوان تنش بین مقامات را می پردازند.
معاریو به نقل از «گادی شامنی» فرمانده سابق لشکر غزه، از دستور نتانیاهو به روسای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شین بت) برای به اشتراک نگذاشتن اطلاعات با گالانت خبر داد.
رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.
زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.
ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و هزاران فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.
عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.
تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش ها در سرزمین های اشغالی افزوده است.
انتهای پیام/
حمله وزیر نتانیاهو به ارتش/ لاپید خواستار انحلال کابینه حاکم شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار