رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش:

معلمین آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی با ۲۵ ساعت کار تمام وقت می‌شوند

1402/10/11 - 11:31 - کد خبر: 105893 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی معلمین آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی با ۲۵ ساعت کار می‌توانند از تمامی مزایای قانون کار و بیمه بهره ببرند.

به گزارش نصر، احمد محمودزاده با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی و اهتمام نمایندگان مجلس، اظهارداشت: نقطه طلایی مصوبات مجلس شورای اسلامی که در ۱۷ بند صورت پذیرفت توجه به حقوق و بیمه معلمین مدارس غیردولتی بود که بعضا در این مورد در حق آنها و زحماتی که در کلاس درس متقبل می شدند اجحاف صورت می گرفت.
بیش از یکصد هزار معلم ابتدایی در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند
وی با تاکید بر اینکه بیش از یکصد هزار معلم ابتدایی در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، گفت: با مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی معلمین مدارس ابتدایی با ۲۵ ساعت فعالیت در مدرسه می بایست از تمام مزایای قانون کار و بیمه بهره مند شوند که این عدد قبلا با ۴۴ ساعت تدریس محسوب می شد.
وی اظهارداشت: معلمین آموزش متوسطه اول و دوم شاغل در مدارس غیر دولتی نیز با ۳۰ ساعت تدریس در مدرسه می توانند از مزایای قانون کار بهره مند شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مصوبات پس از تایید در شورای نگهبان و ابلاغ دولت لازم الاجرا خواهد بود، تاکید کرد: امیدواریم فرایندهای قانونی این مصوبات با سرعت انجام پذیرد و معلمین زحمتکش در مدارس غیردولتی بتوانند پس از سال ها به حق و حقوق قانونی خود دست یابند.
محمودزاده ادامه داد: از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در مورد مدارس غیردولتی مباحث، استقرار، فضا و ظرفیت مدارس و استانداردسازی در این راستا بود که در این موارد نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی ایجاد سامانه الکترونیک یکپارچه برای تمام مدارس و مراکز غیر دولتی را ضروری دانست و افزود: شفافیت در امور یکی از اصل های جدی دولت سیزدهم و از تاکیدات مقام عالی وزارت است که سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این راستا پیشتاز است.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه در حال بررسی شاخص های رتبه بندی در مدارس غیردولتی هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک و با تعریف شاخص های رتبه بندی مدارس غیردولتی منطبق بر اسناد بالادستی، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست های نظام تعلیم و تربیت کشور بتوانیم کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی را ارتقا بخشیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی به میزان ۲۵ ساعت در هفته موافقت کردند.
انتهای پیام/ 
معلمین آموزش ابتدایی مدارس غیردولتی با ۲۵ ساعت کار تمام وقت می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار