معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

افزودن ۱۵ هزار کلاس درس به محیط یادگیری دانش‌آموزان از سال گذشته تا کنون

1402/10/11 - 11:00 - کد خبر: 105892 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر آموزش و پرورش از افزودن ۱۵ هزار کلاس درس به محیط یادگیری دانش‌آموزان از سال گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش نصر، گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن صبح امروز ۱۱ دی ماه در سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.
"حمیدرضا خان‌محمدی" معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در ابتدای این مراسم بیان کرد: به اعتقاد من ظرفیتی که در حوزه مدرسه‌سازی برای اجتماعات این چنینی ایجاد شده در هیچ سازمان و ساختار دیگری در دولت وجود ندارد.
خان‌محمدی تاکید کرد: ما در اقتصاد، عمران و... به هر حال مشکل داریم و می خواستیم ۱۴۰۴ به نقاطی برسیم که هنوز فاصله داریم و اگر می خواهیم به این نقاط برسیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.
خان‌محمدی گفت: شرط لازم داشتن آموزش و پرورش خوب، داشتن فضای یادگیری خوب است. مدرسه ای که ناایمن است، تراکمش بالاست و... وقتی مشکلاتش حل می‌شود، ثمرات بزرگی دارد چرا که دانش آموزان پاک‌ترین انسان‌های خلقت هستند. آنها در پاک ترین حالت به صورت کامل، در معرض یادگیری قرار گرفته اند. ما در آینده نیستیم، اما یادگار آموزش دهنده‌ها خواهدبود.
خان‌محمدی گفت: از سال قبل تا کنون ۱۵ هزار کلاس درس به محیط یادگیری دانش آموزان اضافه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: وقتی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین مدرسه ساز به هشتهزار میلیارد تومان تبدیل شده نشان می‌دهد که کار بزرگی رخ داده است. جوامع بین المللی فقط حدود یکصد میلیون دلار به غزه کمک کردند، ولی مردم ما فقط برای مدرسه سازی هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان خیرین مدرسه ساز کمک کردند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: بهترین کار را در عالم هستی مدرسه سازان انجام می دهند چرا که این کار سراسر موجب شادی و لبخند می شود. ما باید مدارس را به نحوی پیش ببریم که دانشگاه‌ها برای برگزاری کارگاه سراغ ما بیایند.
معاون وزیر گفت: به باور من ۱۰۰ درصد آنچه خیرین دارند و هر کار خیری که در هر عرصه ای انجام می‌دهند، به واسطه زنان، همسران و دختران است. اصلا نبض عالم تربیت با زنان می تپد و در دست آنهاست. زنان به جزییات توجه دارند و برای همین به دقت کارشان را انجام می دهند.
او با بیان اینکه اگر تربیت قوی شود لازم نیست برای مبارزه با تنش آبی مثلا ۳۰ هزار میلیارد هزینه کنیم، اظهار کرد: اگر این هزینه را به مدرسه بیاوریم تا بچه ها تربیت شوند، مسئله آب حل خواهد شد و تبدیل به فرهنگ می شود و برای مشکلات ترافیک و... هم از همین راه می توان فرهنگ سازی کرد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: جامعه در حال پیشرفت از پایین رشد می یابد. مدارس با حضور و پیگیری زنان ساخته و حمایت می شود و نقطه امید کشور ما همین است. ما دوست داریم با حل مشکلات موجود استانداردها را بالا ببریم.
در ادامه مراسم "ناصر قفلی" رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن بیان کرد: ۲۵ درصد مدارس را زنان می سازند، ولی در حقیقت ۹۰ درصد در مدارسی که ساخته می‌شود مشارکت دارند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ادامه داد: مردها همه در دامن زنان رشد پیدا می کنند و زنان و مادران، خدایان روی زمین هستند.
انتهای پیام/
افزودن ۱۵ هزار کلاس درس به محیط یادگیری دانش‌آموزان از سال گذشته تا کنون ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار