دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خبر داد:

اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری

1402/10/11 - 10:01 - کد خبر: 105882 نسخه چاپی

نصر: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری، خبر داد.

به گزارش نصر، عادل غلامی شامگاه یکشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تسهیلات ازدواج در استان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان ۵۴ هزار نفر بوده است که از این تعداد ۳۹ هزار نفر وام خود را دریافت کردند و ۱۵ هزار نفر در صف انتظار هستند.
وی با بیان اینکه درصد وام‌گیرندگان در استان ۷۱ درصد است، گفت: نحوه‌ی پرداخت این تسهیلات برای متقاضیان از طریق ثبت نام در سامانه‌ی بانک مرکزی انجام می‌گیرد.
وی افزود: تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی موظف به پرداخت این وام‌ها به متقاضیان هستند.
وی یادآور شد: مبلغ وام ازدواج براساس مصوبه‌ی قانون سال جاری، ۱۸۰ میلیون تومان برای هر زوج در نظر گرفته شده و اگر سنین زوج و زوجه زیر ۲۵ و ۲۳ سال باشد ۲۲۰ میلیون تومان و اگر زوج عضو خانواده‌ی شهدا و یا ایثارگران باشند مبلغ پرداختی دوبرابر می‌شود.
وی با بیان اینکه طی ۹ ماه اخیر ثبت نام در سامانه‌ی بانک‌های مرکزی بیشتر از قبل بوده است، گفت: بانک‌ها پرداخت تسهیلات خود را براساس اعتبار ابلاغی که طی هر ماه صورت می‌گیرد، پرداخت ‌می‌کنند و آمار ثبت نام‌های اخیر بیشتر از اعتبار این بانک‌ها بوده است و این امر سبب ایجاد اختلال و توقف موقت در سامانه‌ی بانک مرکزی شده است که با روند تدریجی پرداخت تسهیلات، این سامانه نیز فعال می‌شود.
انتهای پیام/
اعطای ۳۹ هزار فقره وام ازدواج در آذربایجان شرقی طی سال جاری خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار