در هیات دولت صورت گرفت؛

گزارش مخبر به رئیس‌جمهور درباره بازار برنج/ رشد آمار اشتغال‌ و کاهش بیکاری در کشور

1402/10/10 - 22:13 - کد خبر: 105868 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت از اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی به بازار برنج و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه از کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار گزارشی را ارائه کردند.

به گزارش نصر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از ایثار و مجاهدت‌های این شهید والامقام در تقویت و ایستادگی جریان مقاومت در منطقه بویژه در فلسطین و لبنان، شهید سلیمانی را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی، الگو و الهام بخش در روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری در انجام امور دانست.
رئیس‌جمهور در ادامه از ضرورت توجه مدیران به تاثیر تصمیم گیری‌ها و اقدامات شان در زندگی مردم گفت و تصریح کرد: وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور «مردم» را به عنوان محور همه تصمیمات و اقدامات خود ببیند و بر این مبنا عمل کنند.
آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر پیگیری مستمر رشد تولید در کشور از سوی همه مدیران دستگاهای اجرایی، از بانک مرکزی خواست نسبت به تأمین مالی بنگاه‌های کوچک توجه ویژه داشته باشند.
پیش از سخنان رئیس جمهور، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی به بازار برنج ارائه کرد و گفت: بر اساس ابلاغیه دولت تا زمانی که نیاز کشور به این محصول در داخل تامین می‌شود، واردات این محصول حتی به کمترین میزان ممنوع خواهد بود و در موارد ضروری نیز ابتدا باید محصولات برنجکاران داخلی خریداری شود و پس از آن برای واردات اقدام شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به استان اصفهان پرداخت و گفت‌: این استان با چند مسأله اصلی از جمله آلودگی هوا، نیاز به تامین آب و تکمیل قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان مواجه است که خوشبختانه هر سه موضوع با اولویت در دستور کار دولت قرار گرفته، به گفته محسن منصوری در بخش تامین آب، با تلاش وزارت نیرو اقدامات خوبی در حال انجام است، در موضوع قطار سریع‌السیر نیز زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر از این طرح به انجام رسیده و با تداوم همیاری دستگاه‌ها خواسته مردم عزیز این استان به زودی مرتفع می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در پاییز ۱۴۰۲ گزارشی ارائه کرد و گفت‌: نتایج آمارگیری مرکز آمار نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار است، جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۷۶۰ هزار نفر از پاییز پارسال تا امسال افزایش پیدا کرده و به ۶۴.۶ میلیون نفر رسیده است، شاغلین در این مدت ۷۰۵ هزار نفر افزایش دارد و به ۲۴.۸ میلیون نفر رسیده است. این افزایش ۶۳۰ هزار نفر در بخش خدمات است.
داود منظور در ادامه به کاهش نرخ بیکاری در کل کشور از ۸.۲ درصد سال گذشته به ۷.۶ درصد در سال جاری خبر داد و گفت: این کاهش نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها حائز اهمیت است، به عنوان مثال در کرمانشاه و لرستان ۱.۷ و درصد در کردستان ۳.۹ درصد کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیشترین کاهش در نرخ بیکاری در استان‌های مازندران، سمنان، خراسان رضوی و جنوبی صورت گرفته است تصریح کرد: نرخ بیکاری در مازندران به ۵.۱ درصد، در سمنان و خراسان رضوی به ۵.۳ درصد و خراسان جنوبی به ۵.۵ درصد رسیده که به لحاظ ثبات بازار کار و ایجاد اشتغال در برخی استان‌ها به نرخ بیکاری متداول در دنیا که ۵ درصد است رسیده‌ایم.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی در گناباد، افتتاح بخش داخلی ۲۲ تختخوابی بیمارستان بجستان و راه اندازی مرکز پیشرفته درمان سرطان با نصب دستگاه سیتی سیمولاتور خبر داد.
انتهای پیام/
گزارش مخبر به رئیس‌جمهور درباره بازار برنج/ رشد آمار اشتغال‌ و کاهش بیکاری در کشور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار