مصوبه نوید بخش مجلس برای ۲۱۰ هزار معلم مدارس غیردولتی؛

ساعت کاری معلمان و کادر مدرسه تعدیل شد

1402/10/10 - 18:02 - کد خبر: 105855 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس، از تغییر ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ ساعت به ۲۵ و ۳۰ ساعت در هفته خبر داد و گفت: این طرح به نفع معیشت معلمان مدارس غیردولتی بوده و در نهایت موجب ارتقای کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی می‌شود.

به گزارش نصر، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در نشست علنی امروز(یکشنبه 10 دی)، عنوان کرد: شاه بیت تصویب این قانون ساماندهی ساعت کاری و تدریس 210 هزار معلم غیرانتفاعی است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره، ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته، بوده و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته، ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز ٣٦  ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین شد که پیش از این این ساعات، 44 ساعت بود.
منادی سفیدان اضافه کرد: بنابراین اگر معلمی 5 ساعت در مدرسه‌ای غیر دولتی تدریس کند با قانون جدید در واقع 5 ساعت از 25 ساعت بیمه او رد می‌شود که پیشتر 44 ساعت بود و این تغییر مهمی است که در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در یکی از مواد دیگر این طرح نیز صندوقی برای حمایت مدارس غیردولتی پیش بینی شده که باید دولت سهم خود را برای بیمه معلمان و کادر مدارس غیردولتی پرداخت کند و این عزیزان از خدمات بیمه‌ای نیز بهره مند شوند.
منادی سفیدان یادآور شد: افزون بر این، مدارس غیردولتی اجازه ندارند، بیشتر از 40 درصد شهریه مصوب، هزینه‌های فوق برنامه دریافت کنند و در این رابطه نظارت جدی وجود دارد.
سامانه‌ای برای شفافیت در مدارس غیردولتی ایجاد می‌شود
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه همه تبادلات مالی در سامانه‌‎ای شفاف مشخص خواهد بود، گفت: با این سامانه، هر عملیاتی در مدرسه رخ دهد، مشخص است و تمامی پرداخت‌‎های دانش آموز و همچنین پرداختی به معلم برای جلوگیری از پرداخت حقوق و دستمزد پایین و نامتعارف ثبت می‎‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح به معیشت معلمان مدارس غیردولتی نیز توجه دارد، قطعا اجرای این موجب ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی نیز می‎ شود.
انتهای پیام/
 ساعت کاری معلمان و کادر مدرسه تعدیل شد خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار