خبر/

درخواست بخشدار کندوان برای حل مشکل وقفی بودن ۹ روستا

1398/10/08 - 09:58 - کد خبر: 10585 نسخه چاپی

نصر: بخشدار کندوان میانه با اشاره به مشکل وقف در ۹ روستای این بخش خواستار حل آن بر اساس زمان‌بندی مشخص شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمود زرین روز یکشنبه در جلسه ای با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه اظهار کرد: موضوع اوقاف شاید مشکل صد ساله اهالی است اما با پیگیری های صورت گرفته، زمینه برای رفع اساسی و ریشه ای مشکل فراهم شده و نیاز به جدیت و پیگیری اوقاف شهرستان دارد.
وی با بیان اینکه اهالی این ۹ روستا که صاحب سرمایه هم هستند با مشکل جدی اوقافی روبرو شده و از اسناد مالکیتی خود نمی توانند استفاده کنند، با تاکید بر لزوم جدیت در پیگیری مشکلات موقوفه در بخش افزود: اوقاف در حوزهای مختلف بخش به عنوان منطقه مذهبی و گردشگری از جمله ساماندهی و اجرای طرح جامع امام زاده محمد کندوان، کارهای زیادی برای اجرا دارد.
وی اضافه کرد : در گذشته پیگیری های کافی در زمینه مدیریت مکان های اوقافی صورت نگرفته است که باید اقدام ویژه ای در این زمینه انجام شود.
زرین افزود: همه مساجد و قبرستان ها اوقافی بوده و باید با نظارت بیشتر از هر گونه دخل و تصرف افراد سودجو در آنها جلوگیری شود.
بخشدار کندوان با تاکید بر پتانسیل گردشگری و مذهبی بخش کندوان گفت: توسعه و بهسازی فضای امام زاده محمد کندوان و احداث زائرسرا در روستای کندوان از مهم ترین نیازهای گردشگری و مذهبی بخش بوده و باید اقدامات ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز با تشکر از دقت نظر، پیگیری و حساسیت بخشدار کندوان، با اذعان بر اینکه تمام داشته های سازمان اوقاف در سایه مشارکت های مردمی بوده و اوقاف مالک نیست، بلکه متصدی شرعی است، تاکید کرد: عامه مردم باید از لحاظ فکری در این زمینه اقناع شوند.
حجت الاسلام والمسلمین عزالدین تقی زاده با تاکید بر لزوم جلوگیری از موقوفه خواری گفت: هنوز تعدادی از محل های اوقافی شهرستان شناسایی نشده اند که تحقق این امر در سایه مشارکت مردمی ممکن است.
وی با اشاره به طرح جامع امام زاده محمد کندوان گفت: با توجه به ایرادات رویت شده در طرح، بررسی های لازم صورت گرفته و پس از تایید دفتر فنی استان قابل اجرا است.
بخش کندوان به مرکزیت شهر تَرْک، یکی از بخش‌های تابعه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع است.

انتهای پیام/
درخواست بخشدار کندوان برای حل مشکل وقفی بودن ۹ روستا خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار