خبر/

کاهش محسوس ذخایر خونی در آذربایجان شرقی

1402/10/10 - 16:25 - کد خبر: 105845 نسخه چاپی

نصر: باتوجه به کاهش ذخایر خونی در استان نیاز مبرم به برخی گروه های خونی در استان کاملا وجود دارد.

به گزارش نصر، ذخایر خونی از جمله ذخایر حیاتی است که جان بسیاری از مردم به آن وابسته  است و می تواند نجات بخش جان مردم باشد.
یکی از بیماران سرطانی در گفتگو با خبرنگار نصر با اظهار نگرانی از کمبود ذخایر خونی گفت: متاسفانه در چند روز اخیر به دنبال یافتن گروه خونی A مثبت بودیم که موفق به پیدا کردن این گروه خونی نشدیم و باتوجه به شرایط بیماری  هرلحظه ممکن است باعث تشدید سلامتیم شود.
در همین زمینه با پیگیری از چند بیمارستان مشخص شد که در حال حاضر کمبود ذخایر خونی در استان وجود دارد و بیشتر از همه کمبود گروه خونی A مثبت باعث مشکل شده است.
باتوجه به پیگیری این موضوع از روابط عمومی سازمان انتقال خون استان، اعلام شد با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و سرماخوردگی و بیماری بسیاری از اهدا کنندگان، میزان ذخایر خونی تا حدودی کاهش یافته و نیازمند اهدای خون همشهریان هستیم.
گفتنی است باتوجه به حضور بیماران سایر استان ها در بیمارستان های تبریز و انجام عمل های جراحی زیاد و از طرفی کمبود مراکز انتقال خون در تبریز در بیشتر نقاط شهر در روزهایی از سال شاهد کاهش ذخایر خونی در استان هستیم که در همین زمینه یاری مردم به بیماران و نیازمندان کاملا محسوس است.
انتهای پیام/
کاهش محسوس ذخایر خونی در آذربایجان شرقی حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار