خبر/

آزمون توانمندی تدریس نانو در بهمن برگزار می‌شود/اعطای مجوز تدریس در سه سطح برای برگزیدگان

1398/10/08 - 09:58 - کد خبر: 10584 نسخه چاپی

نصر: از سوی شبکه مدرسان نانو، شانزدهمین دور آزمون توانمندی تدریس نانو در دو مرحله عملی و ارزیابی علمی در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو، آزمونی تشریحی است که با هدف ارزیابی توانمندی علمی و مهارت داوطلبان در انتقال مفاهیم علوم و فناوری نانو برگزار می‌شود. داوطلبانی که حد نصاب لازم در دو شاخص "علمی" و "آموزشی" را در این آزمون کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس در سه سطح "مدرس تراز الف"، "مدرس تراز ب" و "مدرس تراز ج" از کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت خواهند کرد.
بر اساس محاسبات نمره افراد برای دریافت گواهی توانمندی تدریس ‎کسب ۶۰ تا ۶۹ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد نمره آموزشی گواهی تدریس تراز «ج»‏، کسب ۷۰ تا ۷۹ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد نمره آموزشی گواهی تدریس تراز «ب» و کسب ۸۰ تا ۱۰۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد نمره آموزشی کسب گواهی تدریس تراز «الف» اعطا خواهد شد.
دارندگان گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو می‌توانند از حمایت‌های تشویقی ستاد نانو در زمینه برگزاری سمینارهای آموزشی و ترویجی فناوری نانو برخوردار شوند. مدت اعتبار گواهی توانمندی تدریس، دو سال پس از تاریخ صدور آن است.
شانزدهمین دوره آزمون توانمندی تدریس نانو از سوی شبکه مدرسان نانو، طی دو مرحله "ارزیابی علمی" و "مصاحبه تدریس" برگزار می‌شود. مرحله اول این آزمون ۲۴ بهمن‌ به صورت ترکیبی چهارگزینه‌ای و تشریحی و در تهران برگزار خواهد شد. منابع آزمون علمی مشتمل بر حدود ۴۰ مقاله از مقالات سایت آموزش فناوری نانو به همراه کتاب محصولات نانو ساخت ایران است.
شناسایی و پرورش متخصصین توانمند با عنوان مدرس نانو، آزمون‌های توانمندی تدریس نانو و ایجاد بستری برای آموزش و ترویج علم و فناوری نانو در ایران از اهداف این آزمون به شمار می‌رود. مدرسان نانو از طریق شرکت در آزمون‌های اعلام شده و کسب حدنصاب‎های لازم به عضویت شبکه مدرسان نانو درمی‎آیند.
داوطلبانی که حداقل ۷۰ درصد از نمره آزمون علمی حضوری را کسب کنند، واجد شرایط ورود به مصاحبه تدریس (مرحله دوم) می‌شوند. مصاحبه‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین و در هفته اول اسفندماه برگزار خواهد شد. مرحله مصاحبه شامل ارائه یک تدریس ۱۰ دقیقه‌ای برای مخاطبان دانشجو و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پرسش و پاسخ با داوران خواهد بود. تسلط بر مفاهیم علمی، مهارت‌های فردی و مهارت‌های کلاس‌داری از جمله شاخص‌های ارزیابی شرکت کنندگان است.
علاقه‌مندان برای حضور در این آزمون می‌توانند در بازه زمانی اول دی‌ تا ۱۵ بهمن‌ از طریق کارتابل شخصی خود در سایت ستاد نانو (http://profile.nano.ir) در این آزمون ثبت‌نام کنند.
منابع آزمون توانمندی تدریس حدود ۴۰ مقاله از مجموعه مقالات سایت آموزش فناوری نانو است. علاوه بر مقالات منتخب، کتاب محصولات نانو ساخت ایران نیز به عنوان منابع آزمون توانمندی تدریس نانو معرفی می‌شود. سؤالات مطرح شده از کتاب محصولات نانو ساخت ایران کلی و بر اساس کاربردها، مکانیزم‌ها و فرایندها بوده و از اسامی شرکت‌ها و برندها و جزییات مرتبط با شرکت‌ها سؤالی طرح نخواهد شد.
جزئیات منابع این آزمون به این شرح است:
ردیف مفاهیم پایه روش‌های‌ساخت‌و سنتز روش‌هاوتجهیزات شناسایی مالکیت‌فکری
۱ نانو ساختارهای صفر، یک و دو بعدی تهیه نانو مواد با روش سل-ژل مقدمه‌ای بر SEM و بر همکنش پرتوی الکترونی با نمونه آشنایی با انواع حقوق مالکیت فکری
۲ نانو ذرات مغناطیسی
(Magnetic Nanoparticles; MNPs)
معرفی روش مایکروویو و کاربرد آن در سنتز نانو مواد سیستم‌های تفکیک انرژی و تفکیک طول موج در میکروسکوپ الکترونی روبشی شرایط لازم برای ثبت شدن یک اختراع
۳ معرفی نقاط کوانتومی روش‌های میکروامولسیون و مایسل معکوس روش‌های ایجاد تصویر و الگوی پراش توسط TEM  
۴ نانولوله‌های کربنی فلزی و نیمه‌رسانا لایه‌نشانی به روش کندوپاش میکرسکوپ تونلی رویشی  
۵ معرفی فرآیندهای الکتروریسی و سایر روش‌های تولید نانوالیاف آشنایی با روش‌های رسوب‌دهی‌شیمیایی از فاز بخار میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)  
۶ عوامل موثر بر الکتروریسی نانو الیاف سنتز پوشش‌های نانو متخلخل آلومینا میکروسکوپ نوری روبشی میدان نزدیک  
۷ روش‌های سنتز، آنالیز و کاربردهای لایه‌های نازک  خودآرایی اصول و اجزا در پراش اشعه ایکس  
۸ معرفی آئروژل‌ها مقدمه‌ای بر روش نانو لیتوگرافی تکنیک‌ها و کاربردهای پراش اشعه ایکس  
۹ چارچوب‌های فلزی-آلی مشکلات و چالش‌های موجود در آلیاژسازی مکانیکی روش‌های اندازه‌گیری میزان تخلخل و سطوح موثر  
۱۰ کاربردهای کاتالیستی کامپوزیت‌های درخت‌پار/نانو ذره تغییر شکل پلاستیک شدید برای تولید مواد نانو ساختار زتامتر و کاربردهای آن  
۱۱     طیف‌نگاری و فتوالکترونی‌اشعه‌ایکس  
۱۲     طیف‌سنجی فتوالکترونی ماوراء بنفش  
۱۳     طیف‌نگاری الکترون‌های اوژه  
۱۴     طیف‌سنجی جذبی مرئی- فرابنفش  
۱۵     طیف‌سنجی مادون قرمز  
۱۶     طبف‌سنجی راما  

انتهای پیام/
آزمون توانمندی تدریس نانو در بهمن برگزار می‌شود/اعطای مجوز تدریس در سه سطح برای برگزیدگان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار