معاون صنایع عمومی وزارت صمت؛

جمعیت جامعه صنعتی ایران به هشت میلیون و ۴۰۰هزار نفر رسید

1402/10/10 - 14:35 - کد خبر: 105834 نسخه چاپی

نصر: معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد و جامعه صنعتی به ۸میلیون و ۴۰۰هزار جمعیت رسید که این عدد برای نخستین بار است.

به گزارش نصر، ‌محمدمهدی برادران‌ معاون صنایع عمومی وزارت صمت ‌در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع در شرایط کنونی مشکل ارزی است؛ این در حالی‌است که با رویکرد جدید صادرات‌محور بودن صنایع که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی نهایی شده است، در تلاشیم که این مشکل را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون مشکل ارزی برخی واحدها که نیازهای کمتری داشته‌اند، حل شده است و در بازدیدی که از واحدهای صنعتی بزرگ و تأثیرگذار در تولید داشتیم مقرر شد که پیگیری‌های لازم برای حل معضلات این واحدها نیز اتخاذ شود؛ در واقع این قول را داده‌ایم که مشکل این واحدها ظرف یک ماه آینده برطرف شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت تسهیلات بانکی را از دیگر دغدغه‌های این واحدها دانست و افزود: به‌منظور حل این دغدغه تفاهم خوبی بین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی منعقد شده است و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این تسهیلات بانکی را به صنایع موردنظر اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم هر استانی سهم خاص خود را دارد اما در کلِ کشور صحبت از 2هزار همت است که حجم عمده‌ای از آن مربوط به تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته بوده است و تمدید خواهد شد؛ مقداری از این تسهیلات هم در قالب اوراق اضافه می‌شود.
برادران با اعتقاد به اینکه بیشترین اشتغال در فصل پاییز و در شرایطی که صنایع با مشکل برق و گاز روبه‌رو نیستند محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت صنایع کشور با پشت‌سر گذاشتن پاییز بهتر شده است و طبق آخرین گزارش‌ها اشتغال‌زایی قابل‌توجهی در صنعت رقم خورده است.
وی با اعلام اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به 41 درصد رسیده است، گفت: افزایش سهم صنعت از اشتغال نشان می‌دهد که صنعت در مقایسه با سایر بخش‌ها آورده بیشتری از اشتغال کشور را تأمین کند.
برادران با ابراز اینکه "از ابتدای امسال تاکنون 370 هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شده است و جامعه صنعتی به 8 میلیون و 400 هزار جمعیت رسید که این عدد برای نخستین بار است که در کشور محقق شده است، گفت: امیدواریم این روند در حوزه اشتغال، تولید و صادرات تداوم داشته باشد و ثمرات خود را نیز در اقتصاد کشور و خانوار نشان دهد.
انتهای پیام/
جمعیت جامعه صنعتی ایران به هشت میلیون و ۴۰۰هزار نفر رسید خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار