رئیس اتحادیه نانوایان زنجان؛

نانوایان چاره‌ای جز کاهش وزن چانه ندارند

1398/10/08 - 10:15 - کد خبر: 10581 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه نانوایان زنجان گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و ثابت نگه داشتن قیمت نان، برخی از نانوایان نیز مجبور به کاهش وزن چانه می‌شوند.

به گزارش نصر به نقل از فارس، کمال الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در حال حاضر 800 نانوایی در شهر زنجان فعال است که در این واحدها بیش از دو هزار و 500 کارگر مشغول به کار است.
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه از کل 800 واحد فعال در زنجان 252 واحد به صورت نیمه دولتی و 550 واحد به صورت یارانه‌پز فعال است، تصریح کرد: از این واحدها 130 واحد سنگکی، 300 واحد پخت لواش و بقیه نیز بربری و تافتون و ... است.
وی تصریح کرد: تفاوت فعالیت این واحدها آن است که آرد واحدهای یارانه‌پز حدود 10 هزار تومان ارزان‌تر از واحدهای نیمه‌دولتی است.
الماسی با بیان اینکه مصرف روزانه واحدهای نانوایی در زنجان 90 کیسه است، اضافه کرد: تعداد پخت واحدهای نانوایی به صورت روزانه متفاوت است، اما آنچه مسلم است این میزان پخت نان نیازهای زنجان را تأمین می‌کند.
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به اینکه واحدهای فعال در زنجان کفاف نیازهای شهر را می‌دهد، گفت: در همین راستا امسال مجوز جدید نانوایی در زنجان صادر نشده است.
وی با بیان اینکه مجوزهای صادره صرفا جابه جایی به یک منطقه کمتر برخوردار به لحاظ تعداد نانوایی بوده است، افزود: با توجه به تأمین نیازی که وجود دارد، مجوز جدید صادر نشده است.
الماسی با اشاره به نظارت‌های اتحادیه و سازمان صمت بر واحدهای نانوایی فعال اضافه کرد: تخلفات نانوایان بیشتر در ارتباط با کم بودن وزن چانه است، البته نمی‌توان نام این موضوع را تخلف گذاشت، چون در هر صورت نانوایان نیز برای تأمین معیشت خود این کار را انجام می‌دهند.
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با گلایه از عدم اصلاح قیمت نان طی چند سال گذشته گفت: دولت در چند سال قبل قیمت همه موارد از جمله آب، برق، گاز و ... را افزایش قیمت داده اما قیمت نان در نانوایی تغییری نکرده است موضوعی که موجب ضرر و زیان نانوایان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه پیگیر مشکلات واحدهای نانوایی و زیان و ضرر آنهاست، اضافه کرد: امیدواریم این موضوع به زودی حل و فصل شود.
الماسی با اشاره به اینکه در سایر استان‌ها قیمت نان از چند ماه قبل افزایش یافته است، اضافه کرد: در زنجان به لحاظ شرایطی که پس از سهمیه بندی بنزین اعمال شد، این موضوع متوقف شد اما در هر صورت دولت باید فکری به حال نانوایان هم بکند.
بنا به این گزارش، طبق اعلام قبلی قرار بود، تا آذرماه امسال قیمت جدید نان تعیین شود اما با توجه به شرایط فعلی اعلام شد که نان قرار نیست گران شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در همین زمینه به خبرنگار فارس گفت: طبق مصوبه شورای آرد و نان قرار است که تأمین آرد واحدهای نانوایی مناطق محروم برای جلوگیری از مشکلات تهیه آرد، تأمین شود.
طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت‌گذاری نان به ستادهای استانی تنظیم بازار به ریاست استانداران محول شده و استان‌ها مختارند و بر اساس تورم و نوسانات قیمتی اقدام به افزایش قیمت کنند.
انتهای پیام/
نانوایان چاره‌ای جز کاهش وزن چانه ندارند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار