به بهانه فوت اولین مدیرعامل بعد از انقلاب آتش نشانی تبریز؛

درگذشت اولین مدیرعامل

1402/10/09 - 23:20 - کد خبر: 105769 نسخه چاپی

نصر: شادروان فیروز حنیفی اولین مدیر عامل بعد از انقلاب اسلامی آتش نشانی تبریز دیده از جهان فرو بست.

به گزارش نصر، مرحوم حنیفی به سال ۱۳۱۸  در تبریز دیده به جهان گشود و با تلاشی مستمر در عرصه های مختلف در شهر تبریز به فعالیت پرداخت.
 وی در کارنامه فعالیت های خود سرپرستی موتوری شهرداری تبریز ؛ معاونت آتش نشانی و مدیرعاملی سازمان آتش نشانی تبریز را داشت.
انتصاب آن مرحوم به عنوان مدیر عامل آتش نشانی تبریز مصادف بود به وقوع انقلاب اسلامی که وی باتلاش بی وقفه جهت مدرن سازی سازمان اهتمام فراوان کرد .
جنگ تحمیلی که با بمباران مکرر مراکز حساس استان همراه بود تلاش آن سازمان به ریاست  مرحوم حنیفی  را می‌طلبید و باتجهیزات کهنه وقدیمی کاری بسیار سخت و دشوار داشت.
 تا اینکه باتلاشهای بی وقفه موفق شد سفری به اروپا داشته و از تجهیزات پیشرفته اروپایی شهر تبریز را غنی سازد با آوردن ماشین های پیشرفته اطفا اروپایی از جمله کشور اتریش (روزنبایر)چهره سازمان را تغییر داده ونقشه ساختمان آتش نشانی کشور اتریش را در شهر تبریز عینا بنا کرد.
 با جذب افراد باسواد برای اولین بار افراد مجرب جایگزین افراد سنتی شده و در عملیات‌های  بزرگ موفقیت های بیشتری کسب کرد.
 از جمله کارهای مهم عملیات مهار آتش سوزی بزرگ پالایشگاه تبریز که همگان را به تحسین واداشت که به همراه آتش نشانان شجاع خود رابه دل آتش زدند و توانستند از فاجعه بزرگ شهر تبریز را نجات دهد .
وی چنان علاقمند به کار خود داشت که سر زده نیمه های شب با ایجاد آژیر خطر مصنوعی همکاران خود را به چالش می‌کشید.
در اکثر برنامه های رادیویی به عنوان کارشناس ایمنی ایفای نقش کرده و اکثر همکاران از او به نیکی یاد می کنند و این مرد بزرگ سرانجام بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت روحش شاد و یادشان گرامی.
انتهای پیام/
درگذشت اولین مدیرعامل نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار