معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی؛

خروجی هزینه‌های میلیاردی باید وضعیت بهبود دریاچه ارومیه باشد

1402/10/09 - 16:55 - کد خبر: 105755 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید با مردم شفاف باشیم، گفت: کارشناسان حوزه آب باید به صورت علمی بر روی دریاچه ارومیه و پروژه‌های احیای آن کار کنند تا پس از اجرای آن‌ها، که هزاران میلیارد هزینه می‌شود، شاهد بهبود وضعیت دریاچه باشیم.

به گزارش نصر، تراب محمدی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در  امروز در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان‌شرقی، بر تقویت اقدامات علمی در مسائل آب بویژه در خصوص دریاچه ارومیه تاکید کرد.
وی اظهار کرد: کارشناسان حوزه آب باید به صورت علمی بر روی دریاچه ارومیه و پروژه‌های احیای آن کار کنند تا پس از اجرای آن‌ها، که هزاران میلیارد هزینه می‌شود، شاهد بهبود وضعیت دریاچه باشیم.
محمدی با بیان این‌که عملکرد و نحوه ارتباط ما با مردم منجر به اعتمادسازی می‌شود، تاکید کرد: باید با مردم شفاف باشیم و امیدواریم که فعالیت‌های علمی باعث تامین هرچه بیشتر و بهتر آب شرب مردم استان شود.
یوسف غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارش آخرین وضعیت منابع آبی و کاهش چشمگیر بارش‌ها، از پر نشدن سد نهند تبریز خبر داد و گزارشی از وضعیت منابع آب استان، بارش‌ها، روان آب‌ها، ذخایر سدهای استان ارائه کرد.
وی با بیان اینکه تا آخر آذرماه سال آبی (۱۴۰۳-۱۴۰۲)،  ۵۱.۵ میلی‌متر است، گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با مشابه سال قبل ۳۲.۷ درصد افزایش و نسبت به مشابه دراز مدت ۳۴.۳ درصد کاهــش نشان می‌دهد. 
غفارزاده اضافه کرد: بیشترین بارش در سال‌جاری در ایستگاه مراغه با ۸۶.۸ میلی‌متر و کمترین بارش در ایستگاه میانه با ۲۶.۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است.
انتهای پیام/
خروجی هزینه‌های میلیاردی باید وضعیت بهبود دریاچه ارومیه باشد خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار