فرماندار مراغه:

۹ دی روز تجلی قدرت الهی بود

1402/10/09 - 11:04 - کد خبر: 105709 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، نوشت: ۹ دی ۱۳۸۸ شمسی روز تجلی قدرت الهی بود و در حماسه‌ای که طی آن روز به وقوع پیوست، بار دیگر پرچم الهی در کشورمان به اهتزاز درآمد.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز شنبه در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اینگونه ادامه می‌دهد: در آن ایام و در شرایطی که دشمنان، همه داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورده بود، با رهبری رهبر فرزانه انقلاب و واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی ملت ایران، همه محاسبه‌های این بدخواهان بهم ریخت.
بیانیه فرماندار مراغه می‌افزاید: در ۹ دی ۱۳۸۸ کشور از یک خطر جدی عبور کرد تا همچنان الهام‌بخش آزادگان جهان و چراغی پرفروغ برای امروز و آینده باشد.
همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: برخلاف همه تحلیل‌ها و محاسبه‌های دشمنان و فتنه‌گران داخلی، حماسه نهم دی، قدرت انقلاب اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمن را نشان داد و ملت قهرمان ایران با واکنش قاطع و به موقع نسبت به هتک حرمت ارزش‌های دینی و در حمایت کامل از یکپارچگی کشور، ولایت مطلقه فقیه و نظام برآمده از مردم‌سالاری دینی، وارد میدان شدند و نشان دادند که با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی پای انقلاب خود ایستاده‌اند.
«اسدیان» در ادامه این بیانیه ضمن گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی ماه، که یادآور میثاق ملت با ولایت بوده، نوشته است: ملت ایران در آستانه سالروز شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی و شهادت یار دیرینه‌اش سیدرضی موسوی و در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی در جنگی ترکیبی و نوظهور، با تمام توان خود در ابعاد و عرصه‌های متنوع، علیه جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند و در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وحدت و همدلی و قدرت ملی خودشان را به نمایش می‌گذارند.
فرماندار مراغه این را هم نوشت که انقلاب اسلامی ایران، از شروع نهضت بنیانگذار کبیر امام خمینی(ره)، سرشار از مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و ایثارگری ملتی است که همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبران عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خودفروختگان داخلی، از حریم اسلام، ایران، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند و این مسیر را همچنان به لطف خداوند متعال پابرجا و استوار ادامه می‌دهند.

جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه استوار است
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیاء و امامان علیهم السلام بوده استوار است و این میراث گرانقدر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افتخارات و دستاوردهای عظیم و بی‌بدیل در بیش از چهار دهه گذشته به یادگار گذاشته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادامه ترفندهای مستکبرانه خود در انتخابات سال ۱۳۸۸ و با همراهی برخی از عناصر فریب‌خورده داخلی، فتنه‌ای به پا کردند و به بهانه دفاع از آزادی و حقوق ملت، سه اصل محوری انقلاب اسلامی یعنی «مردم»، «مکتب» و «رهبری» را نشانه رفته بودند.
این بیانیه می‌افزاید: اگر مدیریت الهی، هوشمندانه و مقتدرانه امام المسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» و حضور مومنانه و توام با بصیرت مردم عاشورایی نبود، فتنه سال ۱۳۸۸ می‌توانست جمهوری اسلامی ایران را با خطرهای جبران‌ناپذیری مواجه سازد اما حماسه راهپیمایی ۹ دی و حضور چند میلیونی ملت در آن روز تاریخی و به یادماندنی، گرد و غبار هشت ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره‌کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد مقاومت و در نهایت آتش جسارت به خیمه‌های اباعبدالله الحسین (ع) در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه در ادامه این بیانیه نوشته است: حماسه ۹ دی، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی‌بصیرتی در ماجرای ثقیفه پاک، و سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی خنک و از تکرار غربت ۲۵ ساله جلوگیری کرد.
«آری ۹ دی مبین کوثر و ابتر بود که گفتند خامنه‌ای کوثر است؛ دشمن او ابتر است و امروز حماس و مقاومت فلسطین در طوفان‌الاقصی هیمنه پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی را درهم شکسته و ایادی استکبار جهانی با کشتار کودکان و زنان بی‌گناه، خصلت وحشیانه خود را به جهانیان نشان داده‌اند.
ما دانشجویان بصیر و فهیم دانشگاه‌های مراغه همگام با ملت شریف ایران در راستای تجدید پیمان با آرمان‌های معمار انقلاب اسلامی و پیروی از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، بر لزوم هوشیاری و ایستادگی همچنین پیروی از بصیرت علوی تاکید کرده و اعلام می‌کنیم که یگانه صراط مستقیم انقلاب عظیم اسلامی‌مان، صراط مستقیم علم‌دار ولایت و هدایت، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است که امتداد خط امام راحل عظیم‌الشان‌مان است.
ما اعلام می‌کنیم که راه و مرام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک الگوی بصیر در همه ابعاد زندگی علمی و عملی خود ذیل توجهات حضرت ولیعصر(عج) قرار خواهیم داد و یقین داریم کسانی که بر خلاف این مسیر رفته‌اند، هم‌اکنون درهای جهنم و آتش قهر خدا را بر خود گشوده‌اند و دشمنان بدانند در مقابل سیل خروشان ملت و اراده عظیم مردم مسلمان ایران توان ایستادگی نخواهند داشت».
به گزارش ایرنا بانوان مراغه روز گذشته با حضور در تالار شهید بهشتی مراغه برای گرامیداشت حماسه ۹ دی پیشگام شدند و ویژه‌برنامه‌های دیگری نیز برای بزرگداشت روز بصیرت و میاق با ولایت در این شهرستان تدارک دیده شده است.
انتهای پیام/
 ۹ دی روز تجلی قدرت الهی بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار