نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

شهید خلبان رحمانی نمونه بارز یک ارتشی ولایی بود

1398/10/07 - 17:37 - کد خبر: 10570 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز با شعر"بالگردت سرنگون خود زنده‌ای، او زمین و تو آنجا مانده‌ای، پیش خورشیدی و اما از آسمان صدبرابر تابنده‌ای"،امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی را دوشادوش مردم تبریز بدرقه خانه ابدی کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی اظهار کرد: تو ای شهید، سر و پا صفا و عشق و شور هستی، تو سرخوش از قدح عشق و مست جام طهوری، تو همچون آینه روشن، تو بر زلالی آبی، تو از قبیله خورشید و از عشیره نوری، تو سرخی شفقی، نه شفق ز خون تو رنگین، تو سبزی چمن، نه بهار سبز حضور، تویی به لاله بها داده و آبرو به شقایق، تو بهترین گل عشقی، شکوه باغ بلوری.
وی با بیان اینکه بلندای آسمان جایگاه کسانی است که برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج می‌گیرند و عاشقانه پرواز می‌کنند، گفت: چه سعادتی دارند شایسته مومنان که پروازشان ابدی و ماندگار می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: امیر هاشمی، فرماندهی پایگاه شکاری دو روز تمام، دنبال یار و مددکار خود در قله‌ها و کوه سبلان می‌گشتند و خیلی تلاش کردند تا آقای رحمانی عزیز را سالم به دست بیاورند ولی نشد.
وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام روحانی حسینی تعریف می‌کرد که امسال روحانی کاروان حج این شهید بود و در این سفر ۴۰ روزه او را فردی متقی، مخلص، با شخصیت یافتم و در شب‌های مسجدالحرام ۱۵ بار ختم قرآن کردند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: این روحانی حتی می‌گفت که وقتی در شبی که مشعرالحرام بودیم و همه در حال استراحت بودند، این شهید برای حجاج دعای جوشن کبیر می‌خواند.
وی با اشاره بر اینکه شهید رحمانی در سال ۷۳ به استخدام ارتش درآمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی را زیرنظر خلبانان خبره ارتش طی کرد، افزود: شهید رحمانی پس از پایان دوره به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی جهت حراست از آسمان کشور خدمت‌رسانی کرد.
آل‌هاشم افزود: این شهید پس از گذراندن دوره هواپیمایی میگ ۲۹ خدمت صادقانه با این جنگنده را در پایگاه دوم شکاری فکوری تبریز ادامه داد.
وی گفت: سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی که از امروز به درجه سرتیپ دوم درآمده است، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران  بود که با روحیه جهادی و انجام صدها پرواز و ماموریت مختلف کارنامه درخشانی بر جای گذاشت.
امام جمعه تبریز ابراز کرد: یک فرزند پسر از این شهید به یادگار مانده که امروز مقابل چشمان همه ما ایستاده است.
وی با تاکید بر اینکه باید قدردان خدمات شهدای گرانقدر باشیم، افزود: امروز برادران و خواهران این عزتی که جمهوری اسلامی در سطح دنیا و کشور دارد، به برکت خون این شهیدان می‌باشد.  
نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: نیروی هوایی ارتش در دوران انقلاب خود را به نحو احسن نشان داده‌ و حتی می‌گویند که نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب درخشیده است که مصداق آن حادثه ۱۹ بهمن ۵۷ است که ارتشیان سه روز قبل از پیروزی، در محل اقامت امام رحمت‌الله حضور پیدا کرده و وفاداری خود را به امام خویش اعلام کردند.
وی متذکر شد: نیروی هوایی در اول مهرماه سال ۵۹ و یک روز پس از آغاز جنگ تحمیلی با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بغداد حمله‌ور شد که باید آفرین بر غیرت غیورمندان نیروی هوایی ارتش گفت.
آل‌هاشم با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی در کلیه عملیات‌های زمینی که نیروی زمینی یا سپاه قهرمان و بسیج فداکار انجام می‌داد حتما نیروی هوایی پشتیبان این عزیزان بود، گفت: نیروی هوایی قهرمانان زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است و امروز نیز این عزیز پرواز کرد.
وی تصریح کرد: ما شهادت خلبان قهرمان محمدرضا رحمانی را به حضور فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز، امیرسرلشکر موسوی، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، خانواده این بزرگوار، پایگاه شکاری شهید فکوری، همرزمان و غیره تسلیت عرض می‌کنیم.
امام جمعه تبریز در پایان با شعری این شهید را بدرقه کرد؛ "بالگردت سرنگون خود زنده‌ای، او زمین و تو آنجا مانده‌ای، پیش خورشیدی و اما از آسمان صدبرابر تابنده‌ای".
انتهای پیام/
شهید خلبان رحمانی نمونه بارز یک ارتشی ولایی بود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار