معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد:

تداوم اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در آذربایجان شرقی تا ۱۵ دی ماه

1402/10/09 - 08:44 - کد خبر: 105696 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در آذربایجان شرقی تا ۱۵ در ماه در استان خبر داد.

به گزارش نصر، حسین حقایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح عملکرد این طرح در استان، اظهار کرد: در استان ما همزمان با سراسر کشور طرح پویش سلامت(غربالگری فشارخون و دیابت) انجام می‌گیرد که تاکنون یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر تحت عنوان این پویش در استان غربال شده‌اند.
وی ادامه داد: حدود ۴۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان، در این پویش شرکت کرده‌اند که آمار شرکت کنندگان استان ما در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است. 
وی افزود: بیشترین میزان مشارکت در استان مربوط به شهرستان ورزقان با ۹۶.۶ درصد جمعیت این شهرستان و کمترین میزان مشارکت مربوط به شهرستان تبریز با ۲۲.۲ درصد اعلام شده است.
حقایی بیان کرد: از افراد بالای ۱۸ سال تقاضا می‌کنیم تا هرچه زودتر در شهر به مراکز درمانی و در روستاها به خانه‌های درمان برای اجرای این طرح غربالگری مراجعه کنند.
وی با اشاره به هدف اجرای این طرح، تأکید کرد: این طرح شناسایی افراد در معرض خطر این بیماری‌ها (فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت) است، عمده‌ترین علت مرگ و میر در استان ما مانند سایر جاهای دنیا بیماری‌های قلبی عروقی است که امیدواریم با شناسایی افرادی که در معرض خطر این بیماری‌ها است پیشگیری کرده و به افراد مبتلا به این بیماری‌ها نیز کمک کنیم تا عوارض این بیماری‌ها (از کار افتادن کلیه، سکته‌های مغزی، قلبی و ...) در امان باشند.
انتهای پیام/
تداوم اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در آذربایجان شرقی تا ۱۵ دی ماه خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار