توضیحات روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز: 

 درباره آمار و ارقام منتشر شده مسافرگیری در خط یک متروی تبریز 

1402/10/08 - 16:48 - کد خبر: 105674 نسخه چاپی

نصر: در پی انتشار خبری تحت عنوان متروی تبریز، نمونه‌ای از مدیریت شهری و استانی، عقب ماندگی‌های متروی تبریز و مقایسه آماری با سایر کلانشهرها به قلم میرقاسم بنی هاشمی، لازم است توضیحاتی برای تبیین و تنویر افکار عمومی به اطلاع شهروندان گرامی برسد. 

به گزارش نصر، ضمن تشکر و قدردانی از فعالان رسانه‌ای استان و دغدغه‌های به حق آن عزیزان در مطالبه حقوق شهروندان به اطلاع می‌رساند که روزانه در خط یک متروی تبریز از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب، ۵۰ هزار مسافر جابجا می‌شود که به اشتباه ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر ذکر شده است. 
مورد دوم، درخصوص عملیات عمرانی و اجرایی سایر خطوط از جمله خط دوم و اشاره به نواقص خط یک است که با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی از سوی اعضای ششم شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز و وقفه در اتمام و تکمیل خط یک و بلاتکلیف ماندن پروژه خط دوم، مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشت تا با احصاء مشکلات بنیادی و راه حل‌های رفع موانع موجود، عملیات عمرانی و اجرایی را تسریع بخشند و برای اینکه در این فرایند اطلاع رسانی شفاف برای شهروندان لازم می‌نمود با نصب روز شمار در سال  ۱۴۰۱ ، سه ایستگاه باقیمانده خط یک ( قونقا، گازران و لاله) را در موعد معین به اتمام رساندند و نواقص جزئی موجود در خط یک نیز مانعی برای بهره‌برداری و خدمات رسانی به شهروندان نبود و در حال حاضر نیز متروی تبریز روزانه با جابجایی ۵۰ هزار نفر مسافر، نقش بسزایی در حمل و نقل و ترافیک ایفا می‌کند.  
مورد سوم؛ بعد از اتمام ایستگاه‌های خط یک، شورای شهر و شهرداری و مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی تمرکز خود را معطوف به تسریع عملیات اجرایی پروژه خط دوم کرد که با برنامه‌ریزی و بررسی موارد فنی ومهندسی، جلسات متعدد و احصاء مشکلات و موانع مهم بر سر راه پروژه، در نهایت روز شمار اتمام پروژه در ایستگاه‌های فاز اول خط دوم نصب شد و مقرر شد با همت و تلاش شبانه روزی و جهادی در موعد مقرر، فاز اول خط دوم را در مدار بهره‌برداری قرار دهد. 
سخن آخر اینکه عقب ماندگی پروژه خط دو، مسئله‌ای نیست که مربوط به یکی دو سال اخیر باشد بلکه این پروژه از زمان آغاز تاکنون مشکلات و موانع متعددی داشته که دست آخر از سال ۱۴۰۱ و اقدام به اعلام زمانبندی اتمام فاز یک پروژه شده است. تلاش‌های غیرقابل انکار در تسریع حفاری تونل در یک سال اخیر که منجر به اتمام حفاری در فاز اول این خط شده و کل خط تا 6 ماه آتی اقدامی است که حاکی از عزم راسخ و جدی مدیریت فعلی شهری و اعضای شورای ششم کلانشهر تبریز بر اتمام عملیات اجرایی این خط نموده اند.
انتهای پیام/
 درباره آمار و ارقام منتشر شده مسافرگیری در خط یک متروی تبریز  نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جjavelin   4 ماه پیش  

شاید تا وقتی روابط اجتماعی ناشی از پیوندهای قوی نباشد بدبختی بزرگی است که مردم کنار هم بودن را دوست ندارند .اجتماع گرم انگیزه های بزرگی می طلبد. این انگیزه در اجتماع زمانی بوجود آمده بود ولی زمانی در حال کمرنگ شدن بودن . اتومبیلهای تک سرنشین نمونه‌ای است که نشان میدهد. اگر به جای پارکهای محله ای بازارچه های محلی داشتیم بهتر بود. کسی به پارک نمی رود. ولی دادو ستد قوی تر است. دیگر برای خرید کالا مردم روانه بازار نمی شوند. و زوج و فرد هم رنگ می بازد. مردم به فکر ارزان خریدن هستند. میتوان دستفروشان راهم به این ترتیب ساماندهی کرد. شغلهای مکانیکی اتومبیل و آهنگری کنار خیابانها باعث کاهش سرعت و عرض خیابانها شده. محله های تخصصی تعمیر گاهی ایجاد نشده و یا خیلی کم است.
پاساژهای خریدی و تفریحی خیلی کم هستند. و همراه با جاذبه ساخته نشدند لذا سفرهای خودرویی افزایش میابد.شهرداری ها همواره جاهای بخصوصی را پر جاذبه میکنند نظیر چهارراه شهناز اطراف بازار و یا ارک و یا ولیعصر و غیره. شبکه مونو ریل نداریم. شبکه ای که نیاز به خودرو را به صفر می رساند و اقتصادی تر از اتوبوس و تاکسی است. اگرچه اتوبوس اگر با امکانات و دسترسی به اینترنت باشد مکمل مونو ریل هم خواهد شد.

پژوهشیار