مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
تمامی دستگاهها در شناسایی افراد مشکوک به بیسوادی به ما کمک کنند
1402/10/07 - 23:35 - کد خبر: 105649
نسخه چاپی
نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح سراسری "شتاب بخشی" برای شناسایی بی سوادان و کم سوادان، گفت: تمامی دستگاهها در شناسایی این افراد و انسداد مبادی بیسوادی به ما کمک کنند.
به گزارش نصر، «مسعود سعادتی» در برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام (ره) ضمن گرامیداشت این هفته و قدردانی از کارکنان این عرصه، میزان باسوادی افراد یک جامعه را از شاخصهای مهم پیشرفت جوامع عنوان کرد و پیشرفتهای حاصل در زمینه باسوادی افراد جامعه، کاهش فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستاها و کاهش فاصله بین باسوادی زنان و مردان دوران بعد از انقلاب را قابل تقدیر، دانست.
وی خاطر نشان کرد: میزان باسوادی عموم مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۷ درصد بود که اکنون بر اساس آخرین سرشماری این میزان به ۹۸ درصد افزایش یافته و همچنین فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستا قبل از پیروز انقلاب بیش از ۳۰ درصد بود که هم اکنون به ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: سرشماریهای سال ۹۵ نشان میدهد که میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۴.۷ درصد و در استان ما ۹۴.۳ درصد است که در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری داشتهایم. همچنین فاصله بیسوادی بین زنان و مردان قبل از انقلاب ۲۵ درصد بود که هم اکنون به شش درصد کاهش یافته و این قابل افتخار و توجه است.
سعادتی، انسداد مبادی بیسوادی با شناسایی افراد گروه هدف شامل افراد ۱۰ تا ۴۹ سال، پالایش افراد بیسواد ثبت شده در سامانه سوادآموزی و اجرای طرح سراسری شتاب به این منظور را از جمله اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقا شاخص سوادآموزی عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از همکاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده با معاونت سوادآموزی استان خبر داد و گفت: در جذب آموزشدهندگان سوادآموزی که با حداقل امکانات و حداقل دریافتی با بیشترین بهرهوری کار میکنند نیز تابع قوانین بالادستی هستیم.
وی با اشاره به جذب بیش از ۵۰ هزار معلم در سالهای گذشته و موج بازنشستگیها در دستگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: آزمونهای استخدامی دیگری برای این گروه نیز پیش بینی شده و امتیازاتی در این آزمون برایشان در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آموزش، تحصیل و یادگیری هیچگاه اولویت و اهمیتش را از دست نخواهد داد، اظهار کرد: مهارت مهمتر از دانش است؛ اما دانش لازمه مهارت بوده و باید اولویتهای جامعه را شناسایی و جامعه را به سمت موضوعات آموزشی مناسب برای آینده سوق دهیم.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا