معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت؛

اجرای طرح سلامت خانواده از اولویت‌های وزارت بهداشت است

1402/10/07 - 17:38 - کد خبر: 105641 نسخه چاپی

نصر: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: مهمترین اولویت وزارت بهداشت در حوزه زیرساخت‌ها، بحث پیشگیری در چارچوب طرح سلامت خانواده است.

به گزارش نصر، سید حمید جمال الدینی روز پنجشنبه ۷ دی پس از بازدید و ارزیابی میدانی از پروژه‌های بهداشتی، تجهیزات پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های اهر و هریس در جلسه ای با حضور مسئولان شهرستان افزود: در این راستا نیز پویش ملی سلامت یکی از زیرشاخه‌های این برنامه ملی است تا شاهد پیشگیری و درمان مناسب برای کاهش عوارض ناشی از بیماری‌ها باشیم.
وی در ادامه از عوامل افزایش مراجعات بیماران به مرکز استان آذربایجان شرقی را نبود زیرساخت‌های لازم درمانی و کمبود پزشکان متخصص در شهرستان‌ها برشمرد و گفت: در حال حاضر با وجود محدودیت‌ها خوشبختانه برخی از نواقصات بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های اهر و هریس رفع گردیده است و در تلاش هستیم تا میزان مراجعات به مرکز استان را کاهش دهیم. 
جمال الدینی با اشاره به انجام اقدامات و خدمات بسیار موثر چند سال اخیر در حوزه بهداشت و سلامت شهرستان‌های اهر و هریس گفت: امیدواریم این خدمات بتواند به افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان‌ها منجر شود.
وی در ادامه از ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان های اهر و هریس نیز خبر داد و افزود: کاهش نیاز ارجاع بیماران به مرکز استان، تثبیت پزشکان متخصص و افزایش ضریب اشتغال بیمارستان از اقدامات مهم حوزه بهداشت و درمان در این دو شهرستان می باشد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت همچنین از مهمترین برنامه‌های معاونت حقوقی و امور مجلس در دولت سیزدهم را ارزیابی میدانی از اقدامات صورت گرفته دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطابق با برنامه و زمان بندی مشخص عنوان کرد.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از کندی روند پیشرفت و تکمیل ۸ مورد خانه‌های بهداشت شهرستان اهر خواستار توجه ویژه مسئولان ذیربط در تکمیل و احداث سریع این خانه‌های بهداشت شد. 
احمد محرم زاده با گلایه از کم لطفی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها اهر و هریس گفت: با توجه به اینکه بیمارستان باقرالعلوم اهر علاوه بر خدمت رسانی به مردم اهر برای بیماران منطقه ارسباران نیز ارائه خدمات ارائه می‌کند خواستار توسعه بیشتر امکانات، افزایش تخت‌ها و ارتقای تجهیزات این بیمارستان شد.
گفتنی است؛ این مراسم با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین وزارت بهداشت و مدیران بهداشت و درمان استانی و شهرستانی از پروژه های عمرانی، خدماتی و درمانی حوزه بهداشت شهرستان‌های اهر و هریس بازدید شد. 
انتهای پیام/
اجرای طرح سلامت خانواده از اولویت‌های وزارت بهداشت است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار