شهردار کلانشهر تبریز:

اجرای طرح‌های «حیات شهر» و «خانه من» در تبریز نهایی شد

1402/10/07 - 12:41 - کد خبر: 105615 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: اجرای طرح‌های «حیات شهر» و «خانه من» برای توسعه ورزش همگانی و کتابخوانی در بین شهروندان این شهر با تجهیز کتابخانه های مدارس و دیگر امکانات سخت افزاری مدرسه ها در تبریز نهایی شد.

به گزارش نصر، «یعقوب هوشیار» با بیان اینکه این طرح ها از سال آینده پس از تقدیم به شورای اسلامی کلانشهر تبریز برای نخستین بار در این شهر عملیاتی می شود، اظهار کرد: در اجرای طرح «حیات شهر»، از ظرفیت محوطه های مجتمع های مسکونی برای تشویق ساکنان این مجتمع ها برای انجام ورزش همگانی استفاده می شود.
وی افزود: در اجرای این طرح و با هماهنگی و همکاری هیات امنای مجتمع های مسکونی، تجهیزات و وسایل ورزشی در محوطه مجتمع ها نصب می شود تا ساکنان آنها بتوانند در زمان اوقات فراغت و برای حفظ سلامت خود و خانواده از این تجهیزات استفاده کنند.
شهردار تبریز با اشاره به طرح «خانه من» نیز گفت: در اجرای این طرح در مدارس دولتی که بدون کتابخانه است، کتابخانه ها تجهیز و در مدارسی که کتابخانه های آن ها دارای نواقص است، این نواقص برطرف می شود.
هوشیار، با بیان اینکه این طرح با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه در بین دانش آموزان و افزایش سرانه مطالعه در این شهر اجرا می شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: در قالب اجرای این طرح در سال آینده بیش از ۶۰۰ مدرسه دولتی به تجهیزات، امکانات کتابخانه و دیگر امکانات سخت افزاری مجهز می شوند و دانش آموزان می توانند در اوقات فراغت خود از امکانات این کتابخانه ها بهره مند شوند.
هوشیار، افزود: امسال و پیش از آغاز سال تحصیلی نیز شهرداری تبریز به ۱۱۰ مدرسه در سطح شهر خدمات مختلفی در قالب آسفالت ریزی محوطه و رنگ آمیزی ساختمان های مدارس و تامین امکانات ورزشی آن ها ارایه کرد.
 کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری، ۳۵ ناحیه شهری و سازمان های تابعه است.
انتهای پیام/
اجرای طرح‌های «حیات شهر» و «خانه من» در تبریز نهایی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار