خبر/

دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد

1402/10/07 - 11:19 - کد خبر: 105608 نسخه چاپی

نصر: دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه پس از چهار روز اجرا با معرفی گروه‌های برتر در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولان و هنرمندان استانی در سالن همایش‌های فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران، بازیگران و عوامل سوگواره بانوی آب و آیینه مطرح کرد: تئاتر و هنرهای نمایشی هرگاه رنگ و لعاب مذهبی و دینی و آیینی به خود گرفته‌اند، دارای جایگاه ویژه‌ای در بین همگان شده است.
تراب محمدی در ادامه افزود: رسانه‌های دشمن هر لحظه تلاش دارند از طریق تبلیغات رسانه‌ای و نمایش و تبلیغ فیلم‌های ضد اسلامی و ضد اخلاقی ارزش‌های انسانی را نابود کرده و به اضمحلال برسانند که در این راستا هنرمندان و بازیگران و نویسندگان تئاتر و سینما وظیفه دارند تا با خلق آثار اسلامی و معنوی، تبلیغات دشمنان را خنثی سازند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم  با بیان اینکه این سوگواره در دو بخش "تئاتر خیابانی و نقالی" و "نمایش‌های صحنه ای" اجرا شد، یادآوری کرد: بخش تئاتر با هدف ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده اینگونه نمایش‌ها با مخاطبان و شناساندن هرچه بیشتر زوایای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و بحث عفاف و حجاب به اجرا درآمد.
محمدحسین بلاغی افزود: همزمان با برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه، بخش نمایشنامه نویسی نیز برگزار شد که در هر دو بخش اثرات برگزیده با آراء هنرمندان برتر استان‌های مذکور شناخته شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، از ۳۷ اثر رسیده به دبیرخانه دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه ۱۳ اثر به بخش داوری راه یافته و به مدت ۴ روز در فرهنگسرای الغدیر به اجرا پرداختند.
انتهای پیام/
دومین سوگواره منطقه‌ای بانوی آب و آیینه در فرهنگسرای الغدیر به کار خود پایان داد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار