مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران مطرح کرد؛

آذربایجان شرقی پیشرو در فعالیت مرتبط با نقشه و اطلاعات مکانی

1402/10/07 - 10:41 - کد خبر: 105600 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران، آذربایجان شرقی را پیشرو فعالیت های مرتبط با نقشه و اطلاعات مکانی در کشور دانست.

به گزارش نصر، بهنام نصوحی در جلسه تخصصی با کارشناسان نقشه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر اهمیت بروزرسانی نقشه‌های شهری و روستایی، جاری ساختن نظام مدیریت دانش تخصصی، بهره وری و نوآوری مبتنی بر سیستم‌های نوین و کاربردی در تولید و ارائه نقشه و اطلاعات مکانی تاکید کرد.
وی نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را در مدیریت، برنامه ریزی و اجرای تنظیم و تدوین اهداف، برنامه‌ها و نظام‌های مرتبط با مأموریت‌های حوزه نقشه و اطلاعات مکانی در راستای مأموریت و اهداف کلان بسیار پررنگ عنوان کرد.
نصوحی تصریح کرد: اطلاعات مکانی در سرشماری ثبتی مبنا نقش ویژه ای داشته و اجرای طرح‌های آمارگیری و سرشماری‌ها به منظور نظارت بر استفاده از اطلاعات مکانی و نقشه‌های پایه در فرایند تولید آمار بسیار ضروری است.
مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران همچنین بکارگیری استانداردها، اصول و شاخص‌های کمی و کیفی در فرایند تهیه، بهنگام سازی و آماده سازی نقشه‌های آماری و حوزه بندی‌های مرتبط را نیز بسیار مهم دانست.
وی در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت در اجرای امور تعیین شده مرتبط با ارتقا سواد آماری، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ آماری در سطح استان و اهتمام در اشاعه فرهنگ استفاده از اطلاعات مکانی و GIS و همچنین ارائه خدمات اطلاعات مکانی، تاکید کرد.
نصوحی همچنین از اهمیت مشارکت در ارائه نتایج و گزارش‌های تخصصی و کاربردی در سطح استان و نشریات آماری، برقراری تعامل و ارتباط با واحدهای ذیربط مرکز آمار و بخش خصوصی به منظور تهیه، بهنگام سازی و نظارت نقشه و اطلاعات مکانی، گسترش تعاملات و ارتباطات با مراکز علمی – پژوهشی، دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و مؤسسات خصوصی در راستای تولید، بهنگام سازی و تأمین اطلاعات مکانی و جلوگیری از موازی کاری‌ها در فرایند تهیه نقشه‌های استان، یاد کرد.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی پیشرو در فعالیت مرتبط با نقشه و اطلاعات مکانی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار