یادداشت/

حذف قانون و عدالت از فوتبال ایران  

1402/10/08 - 13:38 - کد خبر: 105591 نسخه چاپی

نصر: بر اثر اتفاقی که در هفته گذشته رخ داد، می توان فاتحه قانون مداری و عدالت محوری را برای همیشه در فوتبال ایران خواند!

به گزارش نصر، هفته ای که گذشت شاید هفته ای تاریخی برای فوتبال ایران محسوب شود چرا که این هفته برای تمامی اهالی فوتبال اثبات شد چیزی فراتر از قانون می تواند برای فوتبال ایران تصمیم بگیرد و تلاش تیم ها برای دست یابی به موفقیت چیزی شبیه یک رویا است.
اوایل شروع فصل نقل و انتقالات امسال قانونی از طرف رئیس اصفهانی فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد که بر اساس آن تیم هایی که سقف قرارداد را رعایت نکنند، سه بر صفر بازنده اعلام می شوند که در همین زمینه ابتدا کمیته انضباطی 4 امتیاز از سپاهان اصفهان و یک امتیاز از پرسپولیس کسر کرد، اما کمیته استیناف این رای را به زیبایی دریبل کرد و امتیازهای پرسپولیس و سپاهان را به آنها برگردادند تا سپاهان با همکاری فدراسیون حتی در نیم فصل هم قهرمان شود و یک امتیاز هم برای تیم پرسپولیس هدیه داده شود. البته در این بین بودند تیم هایی که از آنها هم امتیازاتی کسر شد، ولی چون ارتباط خوبی با فدراسیون نشینان نداشتند، امتیازات کسر شده آنها به همان روال سابق باقی ماند. البته رای کمیته استیناف پیش از این هم سلیقه ای صادر می شد و در زمان محرومیت تیم های تهرانی حکمشان تغییر می کرد، اما تیم های خارج از تهران همچون تراکتور بجای آنها هر فصل چندین باز از سرمایه های ارزشمند خود محروم می شدند و همین هفته گذشته به دلایل عجیب هوادارانش را مقابل پیکان به همراه نداشت.
البته موضوعی که تا اینجا مطرح شد، عمق فاجعه فوتبال ایران نبود؛ ارکان قضایی فدراسیون اعلام کردند 6 بازیکن این تیم  یعنی پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان تا قراردادشان را اصلاح نکنند، نمی توانند از این بازیکنان استفاده کند! این رای نشان می دهد که امتیازات کسر شده از این  تیم اصفهانی به درستی اعمال شده و حتی در بازی هایی که سپاهان با بازیکنان مذکور به میدان رفته بایستی سه بر صفر اعلام می شد که نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه درست در نیمه فصل و بعد از انجام 13 بازی این هشدار نه چندان جدی صادر شد.
با  این حال تصور کنیم این اتفاقات برای یک تیم بدون رابطه در فدراسیون مثل تراکتور رخ می داد؛ در این صورت نه تنها سنگین ترین مجازات ها برای این تیم تبریزی اعمال می شد، بلکه شاهد سکوت هیات فوتبال این استان در مقابل چنین احکامی نیز بودیم؛ اتفاقی که بارها برای تیم تراکتور رخ داده است و نمونه آن را در بازی این تیم مقابل تیم ملوان شاهد بودیم که نه تنها با بانوی هوادار این تیم بدترین برخوردها صورت گرفت، بلکه برخی شعار های نامطلوب در ورزشگاه شنیده شد که نه تنها اعتراض محکمی صورت نگرفت بلکه رای خاصی هم علیه این تیم صادر نخواهد شد. همچنین جریمه 6 میلیارد تومانی تیم تراکتور هم نشان داد که این فدراسیون با تیم تراکتور شوخی ندارد و این تیم نباید خود را با تیم های دردانه فدراسیون مقایسه کند.
بنابر چنین اتفاقات رخ داده، می توان برای بار آخر فاتحه چنین فوتبالی را ایران خواند که در یک شبانه روز امتیازاتی به برخی تیم های محبوب هدیه می دهند و حتی گاهی جام قهرمانی را در دقیقه 90 از یک تیم پس می گیرند بدون اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و مراجع بالاتری به این چرخه کثیف ورود کنند.
انتهای پیام/
حذف قانون و عدالت از فوتبال ایران   حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار