مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

رتبه دوم آذربایجان شرقی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

1402/10/06 - 18:58 - کد خبر: 105576 نسخه چاپی

نصر: نماینده وزیر اقتصاد و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه دوم استان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی خبرداد.

به گزارش نصر، واقف بهروزی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی از استان‌های مهم کشور می‌باشد، توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در عرصه‌های اقتصادی از یک سو و تلاش فعالان اقتصادی این خطه در عرصه‌های مختلف اقتصادی برای توسعه سرمایه‌گذاری استان از سوی دیگر، ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری استان را بیش از پیش یادآور می‌شود.
وی افزود: رسیدن به این مهم و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان منوط به فراهم نمودن بسترهای مناسب و توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود و اقدام در جهت رفع این موانع و مشکلات می‌باشد که موفقیت در این خصوص نیازمند انجام اقدامات لازم است.
نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: به منظور رشد و توسعه سرمایه‌گذاری و اقتصادی و تلاش برای رسیدن استان در موضوع سرمایه‌گذاری به جایگاه واقعی خود، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی به عنوان کانون مراجعه متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان تبدیل شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در نیمه اول سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه دوم در سطح کشوری در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی شده است. بنا بر اعلام وزارت کشور، شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی استان‌ها در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، شامل میزان سرمایه خارجی وارد شده به استان، تعداد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی، تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده و تعداد اشتغال ایجاد شده در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با تشریح ابعاد فعالیت‌های این مرکز گفت: تبیین اهمیت سرمایه‌گذاری و حمایت، تسهیل، تسریع و جذب آن در استان، حمایت از سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی و مساعد نمودن فضای سرمایه‌گذاری، انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات و موانع مربوط به سرمایه‌گذاری و پی‌گیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است.
بهروزی در پایان یادآور شد: فراهم نمودن بسترهای قانونی لازم، تعیین تکالیف مشخص برای دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط با سرمایه‌گذاری، توجه ویژه به سرمایه‌گذاران، لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری این بخش در استان از سوی دولت به منظور بسترسازی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعم از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، اصلاح فضای کسب و کار، تعامل ویژه با بخش خصوصی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن‌ها در راستای اهداف توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری استان، روابط اقتصادی خارجی با کشورهای هدف، احیا و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی استان، استفاده از روش‌های مختلف تأمین مالی برای پروژه‌های دولتی و خصوصی استان، حمایت کارآمد بانک‌ها از بخش خصوصی، حضور در بازارهای بین‌المللی و توجه ویژه به فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله محورها، برنامه‌ها و راهبردهای این مرکز برای جذب سرمایه‌گذاران است.
انتهای پیام/
رتبه دوم آذربایجان شرقی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار