فرمانده جدید انتظامی شهرستان تبریز در نشست خبری عنوان کرد:

رتبه ۲۸ آذربایجان شرقی در حوزه سرقت

1402/10/06 - 16:23 - کد خبر: 105568 نسخه چاپی

نصر: اولین نشست خبری فرمانده جدید انتظامی شهرستان تبریز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

به گزارش نصر، یداله جهان آرا، فرمانده جدید انتظامی شهرستان تبریز در نشست خبری امروز در بین اصحاب رسانه گفت: پلیس به دنبال خدمات بهتر به مردم با همکاری رسانه ها است، پلیس متولی امنیت است، امنیت مقوله ای است که با همکاری تمامی دستگاه ها، مردم، بازار و... با پلیس میسر خواهد بود.
جهان آرا با اشاره بر تهدیدات امنیتی فتنه سال گذشته در جامعه گفت: هدف دشمن بیشترین سرمایه گذاری روی بحث رسانه است،چرا که با جنگ نمی توان یک کشور را شکست داد، ولی قطعا با سرمایه گذاری و تمرکز روی رسانه ها می توان روی کشور ها مسلط شد. 

نیروی انتظامی در کنار رسانه هاست
جهان آرا همچنین در مورد بحث عفاف و حجاب گفت: ۸۰ درصد وصیت شهدا در مورد حفظ حجاب و عفاف بود و با کم کاری برخی مسئولین علی رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب، درحوزه فرهنگ دچار ضعف هستیم. 
وی با بیان اینکه سفارش فرمانده انتظامی استان همراهی با رسانه هاست، افزود: با روشنگری رسانه ها، نیروی انتظامی در کنار رسانه هاست.
 

کم کاری شهرداری تبریز در ادوار گذشته
یداله جهان آرا در ادامه پیرامون برخورد با سد معبر در تبریز گفت: چشم پوشی های مدیریت شهری در بحث برخورد با سد معابر عامل وضعیت امروز  تبریز.
وی اضافه کرد: کسانی هستند که ده ها وانت در سطح شهر دارند و همه مسئولین شهری بر این مسئله آگاه هستند، چندی پیش یکی از وانت بار هایی که سد معبر کرده بود به همراه عده ای از اقوام خود نیروی پلیس مصدوم کردند، ما با یاری دادستانی اقدام به پاکسازی خواهیم کرد و امیدواریم شهرداری تبریز بعد از اتمام عملیات های پاکسازی بتواند معابر شهر را کنترل کند. 

افزایش جرایم 
جهان آرا در پاسخ به کاهش حضور پلیس راهور در معابر شهری تبریز گفت: پلیس راهور تبریز  زیر مجموعه پلیس راهور استان است ما مشکل کمبود نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی داریم،در چند دهه اخیر،تبریز به صورت مستقل دارای اداره راهنمایی بود ولی بنابر سیستم جدید نیروهای راهور در سطح استان پخش و انجام وظیفه می کنند، بزودی پلیس راهور کلانشهر ها مستقل از استان ها خواهند شد و امیدواریم این مشکل حل شود، حتی نیروهای انتظامی هم در معابر ترافیکی موظف به کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی است، البته باید قبول کنیم مبلغ جرایم رانندگی بسیار پایین و هزینه توقف در پارکینگ ها بالاست و این خود عامل افزایش ترافیک و بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی همچنین از تحویل ۳۰ دستگاه خودروی دوربین دار کنترل ترافیک شهرداری تبریز به پلیس راهور تبریز خبر داد و گفت: با این کار می توان پارک های دوبل و تخلفات ترافیک زا در تبریز را کاهش داد. 
 

وی در مورد افزایش سرقت ها در سطح شهر هم گفت: در بحث جرایم خرد به دلیل نبود شاکی و حتی با معرفی سارق جدید وارد کشور شد، نزدیک به دوسال طول کشید تا ما مضرات این مواد مخدر توهم زا را به مصرف کنندگان تفهیم کنیم.  به دادگاه، بحث زندان زدایی مطرح است، ولی در مورد سرقت از منازل با همکاری اداره آگاهی با وجود مراجعه سریع السیر پلیس به محل، بعضا با سارقین مسلح مواجه می شویم که برخوردها با جرایم خاص را تشدید  می کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم، آذربایجان شرقی از حیث وقوع سرقت نسبت به جمعیت، رتبه ۲۸ در کشور را داراست. 

جهش مصرف اعتیاد سنتی به صنعتی 
رئیس پلیس تبریز همچنین افزود: از سال گذشته در حوزه آسیب های اجتماعی، نزاع و درگیری، شرب خمر، چاقوکشی و نزاع های دسته جمعی سیصد درصد افزایش یافته است و در تمامی واحد های کلانتری،همکارانمان به چندین مورد از جرایم مربوطه برخورد کرده اند. 
وی ادامه داد: در بحث خودکشی متاسفانه آمار بالاست و از جمله موارد دخیل می توان به مواد مخدر و ازدواج های زود هنگام اشاره کرد. 
وی اضافه کرد: باید در بحث معضل مواد مخدر جدید، اطلاع رسانی کافی انجام شود،زمانی که شیشه به عنوان مواد مخدر جدید وارد کشور شد، نزدیک به دوسال طول کشید تا ما مضرات این مواد مخدر توهم زا را به مصرف کنندگان تفهیم کنیم. 
انتهای پیام/
رتبه ۲۸ آذربایجان شرقی در حوزه سرقت نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار