خبر/

یادواره شهدای یگان ویژه فراجا در تبریز برگزار شد

1402/10/06 - 15:30 - کد خبر: 105562 نسخه چاپی

نصر: پنجمین یادواره سرداران و یکهزار و ۳۲۳ شهید یگان‌های ویژه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در تبریز با حضور پیکر مطهر شهیدی خوشنام از دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش نصر، این یادواره با پخش بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان در وصف شهدا به خصوص شهدای دوران دفاع مقدسِ استان آغاز شد.
پس از آن عطر شهید گمنام که میهمان ویژه یادواره محسوب می‌شد، فضای سالن اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز را آکنده و چشم پدران، مادران، خواهران، برداران و همرزمان شهدا را غرقِ اشک کرد.
در ادامه هم پیام سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور با این مضمون که برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی بی بدیل برای تعمیم و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، قرائت شد.
فرمانده یگان ویژه فراجا در این یادواره با تاکید بر ادامه راه شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت، گفت: کارکرد و ماموریت های یگان ویژه با فرهنگ ایثار و شهادت عجین است.
سردار حسن کرمی افزود: بدون تردید سربازان و فرزندان ملت ایران اسلامی در یگان ویژه برای تامین امنیت و آرامش در کشور شبانه روز در حال خدمت بوده و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نمی کنند.
وی برگزاری این یادواره را نشانه ای تبعیت از اوامر فرماندهی کل قوا دانست و یادآور شد: همانگونه که مقام رهبری بارها تاکید کرده اند، برگزاری یادواره‌های شهدا باید به صورت مستمر و در برهه‌های مختلف و ایام سال برگزار شود تا فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بیشتر و بهتر در جامعه گسترش یابد.
کرمی اظهار کرد: بر همین مبنا یگان ویژه فراجا در لبیک به اوامر حکیمانه رهبری، یادواره شهدای خود را در تبریز برگزار کرده است تا ضمن آشنایی جوانان با راز و رمز زندگانی شهدا، برای شناساندن ابعاد شخصیتی و منشِ جهادی شهدا گام هایی هر چند کوچک، اما متعهدانه و از دل و جان برداریم.
فرمانده یگان ویژه آذربایجان شرقی نیز در این یادواره گفت: ما همواره قدردان خانواده معظم شهدا هستیم و آنچه امروز از امنیت و آرامش و آسایش در زندگانی خود داریم، نشان گرفته از خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس، امنیت و حرم است.
سردار محمد مسرور اضافه کرد: اگر فداکاری و رشادت شهدای دفاع مقدس نبود، امروز خبری از مرزهای کنونی میهن اسلامی نبود و سرنوشت کشور مشخص نمی شد، اما شهدای گرانقدر با بذل جان خود اجازه ندادند ذره ای از خاک کشور به دست اجانب بیفتد.
یگان ویژه نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی ۱۳۶ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
یادواره شهدای یگان ویژه فراجا در تبریز برگزار شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار