کلامی خبر داد:

سونگون پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان است/ ورزقانِ بدون معدن هم، باید ارتقا یابد

1402/10/06 - 15:23 - کد خبر: 105560 نسخه چاپی

نصر: جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و رفع موانع تولید و توسعه مس سونگون با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در سونگون برگزار شد.

به گزارش نصر، محمد کلامی در این جلسه، توسعه معادن را از رویکردهای دولت سیزدهم در کشور خواند و اظهار کرد: سونگون پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی است و اگر این معدن و دیگر معادن را به سوی تولید و فرآوری پیش ببریم، سهم عمده ارزش افزوده استان، معطوف به حوزه معدن خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰ ارزش افزوده حوزه معدن در استان ما ۲ درصد بود که این میزان هم اکنون ۵ برابر افزایش یافته و به ۱۰/۵ درصد رسیده است و این اندازه از رشد، ما را قانع نمی کند چرا که ما از قطب های معدنی کشور هستیم.
کلامی در بخش دیگری از سخنانش از وابستگی ورزقان به مس انتقاد کرد و افزود: ورزقان کلیه مولفه های توسعه اعم از نزدیکی به مرکز، وجود بزرگراه، جاذبه گردشگری، معدن، کشاورزی، مرز و ... را دارا می باشد و باید نسبت به ظرفیت هاش توسعه یابد.
وی گفت: باید قبول کنیم که در این شهرستان تا به امروز بجز حوزه مس، کار خاصی در دیگر حوزه ها انجام نشده است.
معاون استاندار تصریح کرد: ورزقان را به جای دیگر شهرستان ها قرار بدهید اگر مس نبود چکار می توانستید انجام بدهید!؟ ورزقان با این مزیت ها، باید حداقل ۵ ، ۶ کارخانه پویا در بخش خصوصی را دارا بود.
انتهای پیام/
سونگون پیشران اصلی توسعه اقتصادی استان است/ ورزقانِ بدون معدن هم، باید ارتقا یابد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار