مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خبر داد:

آماده‌سازی ۱۷ طرح گردشگری برای افتتاح در سفر رییس‌جمهوری به اردبیل

1398/10/07 - 15:45 - کد خبر: 10555 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۷ طرح حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای افتتاح در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان آماده‌سازی شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، نادر فلاحی امروز در جلسه بررسی پروژه‌های قابل افتتاح در سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل گفت: برای آماده‌سازی و اجرای این طرح‌ها بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی بیان‌کرد: این طرح‌ها شامل مرمت و ساماندهی آثار تاریخی، احداث هتل، ساخت مجتمع آبدرمانی و نیز اجرای زیرساخت توسعه گردشگری بوده و با بهره‌برداری از آنها بخش مهمی از نیازهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان تامین خواهد شد.
وی اضافه‌کرد: در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان، نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران نیز در شهر گردشگری هیر به بهره‌برداری می‌رسد.
فلاحی همچنین افزود: در این سفر پیگیری لازم برای جذب اعتبارات ویژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دستور رییس‌جمهوری انجام خواهد گرفت.
برابر اعلام مسئولان استان، قرار است حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری در آینده نزدیک به استان اردبیل سفر کند.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از دو هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، دو واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دو واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
در تابستان سال جاری، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود.
بنا اعلام مسوولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده و در دو سال اخیر با اقدامات انجام شده، در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری زمستانی است.
انتهای پیام/
آماده‌سازی ۱۷ طرح گردشگری برای افتتاح در سفر رییس‌جمهوری به اردبیل خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار