مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:

آغاز فعالیت 200 کارخانه جدید با هزینه ۷.۸ همت در آذربایجان شرقی

1402/10/06 - 13:00 - کد خبر: 105547 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای جدید ایجادی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد، گفت: طی 9 ماهه گذشته و بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره ایجادی، 200 کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش نصر، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی 9 ماهه گذشته و بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره ایجادی، 200 کارخانه جدید فعالیت خود را آغاز کردند که این تعداد کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با هزینه ۷.۸ همت (هزار میلیارد تومان) بنا نهاده شده و زمینه اشتغال دو هزار و ۷۰۰ نفر نیروی کار جدید را فراهم آورده است.
وی ادامه داد: بیشترین واحدهای تولیدی جدید مربوط به گروه های صنعتی لاستیک و پلاستیک، غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و غیره است.
عظمایی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی کارخانه های جدید در سطح استان گفت: بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی در تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان‌آباد است.
مدیرکل صمت استان همچنین به رتبه سوم استان در راه اندازی طرح های توسعه ای نیز اشاره کرد و افزود: ۱۹۰ طرح توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری حدود هشت همت (هزار میلیارد تومان) و افزایش اشتغال حدود شش هزار نفر در استان راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/
آغاز فعالیت 200 کارخانه جدید با هزینه ۷.۸ همت در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار