آیدین استوار عنوان کرد:

کلاس های خصوصی، ایجاد تبعیض بین دانش آموزان

1398/10/07 - 16:20 - کد خبر: 10554 نسخه چاپی

نصر: یک مدرس هوش گفت: اگر کسی به موفقیتی دست می یابد، تنها خودش باعث نیست بلکه ایجاد زمینه، محیط و پشتوانه مناسب بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش نصر، "آیدین استوار" همان معلمی است که وقتی حرفی از دانش آموزان به میان بیاید، خنده بر لبانش نشسته و چشمانش برق می زند، سال پیش بود که با این معلم جوان پرشور و شوق طی مصاحبه ای آشنا شدم. درخاطر دارم که وی حرفه تدریس را با عشق ورزیدن به دانش آموزان دنبال می کرد. امسال به عنوان خبرنگار، در جشنی که برای ۱۸۴ نفر از قبول شدگان تیزهوشان برپاکرده بودند، حاضر شدم. گویی دانش آموزان با معلمشان جوری انس گرفته اند که بعد از اتمام کلاس ها همچنان به او سر خواهند زد؛ این را از چشمان پراشک ولی خوشحال دانش آموزان و این معلم جوان خواندم.
آری، بی شک اشتیاق معلمان به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین و مطلوب ‌ترین خصوصیات و ویژگی ‌های معلمان مؤثر شناخته می ‌شود، یک معلم مشتاق اغلب هیجان، لذت و پیش‌ بینی را چاشنی کار خود می‌ کند.
وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است که در زمینه هوش و ریاضیات پیشرفته در سطح المپیاد، تخصصی منحصر به فرد دارد. همچنین وی دروس ریاضیات و هوش آزمون های کشوری مانند تیزهوشان، دکتری و ... ، آزمون های بین المللی یوس ترکیه، جی ار ای امریکا و ...و آزمون های المپیادهای جهانی ریاضیات، ای ام سی (IMC)، ای ام او(IMO)، ای ام سی یونیون (IMC UNION) ، تورنمت ها و ... را تدریس می کند.
امسال نیز برای دومین سال متوالی و با هدف تشویق و ایجاد انگیزه علمی و آموزشی، در آئینی با شکوه و به یاد ماندنی که در سالن پتروشیمی تبریز ترتیب یافته بود، از 184 دانش آموزان پذیرفته شده آزمون تیز هوشان ششم به هفتم تبریز تجلیل شد که دلیل این موفقیت های دانش آموزان را از زبان مدرسشان در متن زیر خواهید خواند:
وی گفت: خوشحالم که برای دومین سال متوالی بیشترین آمار قبولی تیزهوشان را در کشور به خود اختصاص بدهم و این موفقیت را از آن سختکوشی دانش آموزان و همراهی والدین ازجمله معلمانی می دانم که در هر مقطع از تحصیل این دانش آموزان تلاش نموده اند.
وی ادامه داد: این موفقیت حاصل تلاش های تک نفره نیست بلکه از اول تا ششم ابتدایی تمامی معلمان در راستای آموزش پایه دانش آموزان بسیار زحمت کشیده اند و در حال حاضر بنده به عنوان نماینده آن ها مطالبی که به صورت پراکنده یاد گرفته بودند را جمع بندی کرده و با تدریس برخی از اصول و فنون تست زنی، آن ها را در فضای رقابتی یاری می کنم.
استوار با بیان اینکه درسی به نام هوش در نظام آموزش و پرورش وجود ندارد، افزود: متاسفانه چون درس هوش در مدارس وجود ندارد، دانش آموزان مجبور هستند تا در کلاس های خصوصی آموزش دیده و استعداد خود را به درجه عالی برسانند.
این مدرس هوش تاکید کرد: متاسفانه این مشکل در سیستم آموزشی کشور باعث شده تا بین دانش آموزانی که توانایی رفتن به کلاس های خصوصی را ندارند، تبعیض بزرگی ایجاد شود ولی در هر کجای دنیا این رقابت وجود دارد؛ همانطور که در کنکور یک نوع رقابت وجود دارد و هرکس منبع درست و باتدریس و روش و معلمی درست درس بخواند، سرعت پیشرفت آن قابل چشم گیر تر خواهد بود.
استوار اظهار کرد: بنده معتقدم اگر کسی به موفقیتی دست می یابد، تنها خودش باعث نیست بلکه ایجاد زمینه، محیط و پشتوانه مناسب بسیار تاثیر گذار است.
وی اذعان کرد: در حد توان خود سعی کرده ام کارهای دیگری انجام بدهم. به عنوان مثال، امسال پنج دانش آموز را باهزینه شخصی از مدارس دولتی بورس کرده ام. اگر دانش آموز مقطع پنجم که قرار است سال آینده آزمون تیزهوشان بدهد و اگر توانایی کلاس های خصوصی را نداشته باشد و نمره لازم در آزمون بنده را بیاورد آن دانش آموز را به یک مدرسه غیر انتفاعی انتقال خواهم داد؛ البته دانش آموزانی که استعداد خاصی دارند.
وی تصریح کرد: گاها حسی که آدم از یک کاری می گیرد شاید از پول نگیرد ولی این بدان معنا نیست که ما پول نمی گیریم چرا که تخصص هر کسی یک بهایی دارد این در حالی است که هزینه های سر کلاس من نیز به مراتب بیشتر است و ما همیشه سر کلاس برای تنظیم قندخون دانش آموزان شکلات می دهیم و برای تحریک انگیزه آن ها از کاغذهای رنگی استفاده می کنیم. سال گذشته کاغذ رنگی که 60 هزارتومان می خریدم را امسال 160 هزارتومان خریدم. همچنین امسال به هر دانش آموز یک زیر دستی و دفتر یادداشت اختصاصی با طرح و لوگوی (DiN🌙) خواهیم داد. هر سال در هر مناسبت مثل ایام چله و یا تولد دانش آموزان پیکسل های اختصاصی می دهم که هزینه آن نسبت به سال قبل چند برابر شده ولی با این وجود، نرخ هزینه کلاس ها هیچ تغییری نکرده است. من با این کار ها احساس رشد می کنم.
مدرس درس هوش در تبریز ابراز کرد: یکی از دلایلی باعث شده بدون تبلیغ تا این حد پیش برویم، ارزش قائل شدن به خواسته اولیا و دانش آموزان است. همیشه سعی کردم بابت هزینه ای که از دانش آموزان دریافت می کنم، تا ریال آخرش حلال باشد؛ این در حالی است که در نهایت پولی که گرفته می شود هم قسمتی با همین برگزاری جشن یه جورایی عودت داده می شود چرا که همین جشن امسال برای من 70 میلیون تومان هزینه داشت درحالی که هیچ مبلغی از اولیا دریافت نشد.
استوار در خصوص برگزاری جشن کوچولوهای نابغه برای دومین سال متوالی اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته برای 184 دانش آموز قبولی ام با سند و مدرک و کارنامه قبولی شان ، مراسمی را در سالن پتروشیمی تبریز ترتیب دادیم که از این مراسم برای قبول شدگان، یک تندیس سه بعدی به عنوان جا قلمی که خود این تندیس برای 40 نفر کارافرینی کرده بود به یادگار هدیه دادیم.
وی با بیان اینکه هیچ وقت در مورد کارم به کسی تضمینی نداده ام، خاطرنشان کرد و گفت: در طول سال ها فعالیت ام در حوزه تدریس هوش، هیچ وقت به اولیا تضمین قبول شدن فرزندانشان را ندادم بلکه تضمین دادم استعداد کودکشان را به بهترین سطح مطلوب خودش می رسانم. همواره تاکید می کنم که من به کار خودم ارزش قائل هستم چرا که سال گذشته در کل ۴۰۰ جلسه از برگزاری کلاس هایم، تنها در یک کلاس پنج دقیقه تاخیر داشته ام.
استوار یکی از بزرگترین اشتباه اولیا را خرید تمامی کتاب های مختلف هوش دانست و گفت: متاسفانه برخی از اولیایی که زیادی حساسیت دارند، باعث می شود که ما به نتیجه نرسیم. دومین خواسته ای که از والدین دارم، خواب منظم و کافی دانش آموزان است که باید بیشتر به آن توجه شود.
وی تاکید کرد: هرروز تبلیغات گسترده ای در خصوص کلاس های هوش صورت می گیرد اما اولیا باید توجه داشته باشند که یک معلم با یک روش و یک اصول تدریس را انتخاب کنند و نسبت به انتخابی که کرده اند، اعتماد کنند چراکه وقتی مطالب در ذهن کودک روی هم مماس می شود، دیگر قدرت تشخیص و تمییز پیدا نمی کند و نمی داند مسئله را با کدام روش باید حل کند و در نهایت به نتیجه نمی رسد.
استوار ادامه داد: والدین نباید در دام تبلیغات افتاده باشند چراکه تمامی سوال ها یکی است. بنده به والدین قول داده ام که تمام سوال های استاندارد را پوشش می دهیم. برای اینکه تعداد جلسات کلاسم را زیاد نکنم از سوال های تکراری و یکنواخت پرهیز می کنم و یک هفته مانده به آزمون، تدریس را کنارگذاشته و فقط سرکلاس با بچه ها بگو بخند داریم چراکه معتقدم کودک باید با ذهن باز سر جلسه آزمون هوش آماده شود.
وی اذعان کرد: والدین باید بیشتر از هرچیزی نسبت به تفریح کودک خود حساس باشند تا ذهن کودک باز باشد نه اینکه ذهن کودک را با کلاس های مختلف پر کنند.
این مدرس هوش با بیان اینکه نباید بخاطر پول با سرنوشت یک دانش آموز بازی کرد، افزود: آینده تک تک فرزندان برای من بسیار با ارزش است؛ نباید وقت و انرژی آن هارا بیهوده گرفت و باید به بچه ها، بچه گانه نگاه کرد. یک معلم اگر تمام روش و اصول تدریس اش همراه با شور و شوق و عشق نباشد، نمی تواند موفق شود.
وی ادامه داد: معلم مشتاق دائما در حال سازگاری و پیشرفت است تا بتواند درک بیشتری از یادگیری دانش ‌آموزان خود که برای معلمان مبهم است را به دست‌ آورد؛اما اگر به هنگام تدریس یک موضوع خاص، اشتیاق نداشته باشید، انتقال شور و شوق نیز دشوار است. برای علاقه ‌مند شدن به چیزی که به آن اشتیاق نداریم، باید بازیگر شویم و مهارت بازیگری را یاد بگیریم.
 استوار گفت: بین دانش آموزان، جمله «خواهشن غلط نکنیم» در کلاس های من تبدیل به یک جمله برند شده است؛ سعی کردیم با این اصطلاح که بین دانش آموزان بسیار خوشایند است، درصد اشتباه تست زدن را کم کنیم؛ یعنی دانش آموزان با سه سوال غلط، جواب یک سوال درست را هدر ندهند.
مدرس درس هوش، استعداد و خلاقیت اظهار کرد: امروزه دنیا به سمت پیشرفت هوش سوق پیدا می کند چرا که به دنبال آن، پیشرفت تحصیلی همراه است. من نماینده 184 نفری هستم که همواره تلاش کرده و و شبانه روز درس خوانده و یا کتاب هایی خوانده اند که گاها برای افرادی با مدرک تحصلی بالاتر نیز سخت است. در ادمه این راه از اولیا هایی که در این مدت خیلی مراعات حال مارا کرده اند نهایت قدر دانی را دارم.
وی در پایان گفت: هر هفته یک بار برای کلاس هایی که در تهران برگزار می شود حاضر می شوم و انشالله امسال علاوه بر تبریز در تهران هم میترکونیم و آمار قبولی ها مون رفته رفته در کل کشور همانند تبریز رکورد دار خواهد بود و هدفم مفید بودن برای دانش اموزان کل کشور است، از شهرهای دیگه بسیار تقاضا تدریس دارم ولی فعلا بستر مناسبی برای این اتفاق خوب نداریم ولی امید دارم که به زودی این بستر فراهم شود.
انتهای پیام/
کلاس های خصوصی، ایجاد تبعیض بین دانش آموزان سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار