واکنش فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی به ترافیک تبریز

1402/10/06 - 08:14 - کد خبر: 105505 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در حوزه تامین تجهیزات ترافیکی تبریز در مقایسه با کلانشهرهای همچون مشهد، اصفهان و شیراز عقب ماندگی هایی وجود دارد.

به گزارش نصر، علی محمدی با بیان اینکه در حوزه تامین تجهیزات ترافیکی تبریز در مقایسه با کلانشهرهای همچون مشهد، اصفهان و شیراز عقب ماندگی هایی وجود دارد، اظهار کرد: در طول هفت سال  فعالیت خود در حوزه راهور، برای اولین بار شاهد تحویل تجهیزات و ماشین آلات ترافیکی از طرف شهرداری تبریز به پلیس راهور هستیم.
وی ضمن قدردانی از تلاش و جدیت شورا و شهرداری در دوره فعلی و با اشاره به تامین تجهیزات ترافیکی توسط شهرداری، افزود: با تحویل این ماشین آلات، بخش کوچکی از نیازمندی های راهور تبریز تامین شد.
محمدی با اشاره به بار سنگین ترافیک و راه بندان ایجاد شده در خیابان ۱۷ شهریور خاطر نشان کرد: حجم زیادی از مجتمع های پزشکی این خیابان نیازمند تامین و احداث پارکینگ با ظرفیت بالا است. این مجتمع ها طوری ایجاد شده است که تنها راهکار برای کنترل ترافیک این معبر، انتقال مجتمع های پزشکی است.
برخی شهروندان حقوق عامه را رعایت نمی‌کنند
محمدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهروندان حقوق عامه را رعایت نکرده و خودرو خود را به صورت دوبله و سه ردیفه پارک می کنند، گفت: قوانین راهنمایی رانندگی بازدارندگی زیادی برای شهروندان ندارد و نیازمند انضباط شهری با تکیه بر آموزش های شهروندی و فرهنگ سازی هستیم.
 
افزایش ۴۴۰ درصدی اعمال قانون
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعمال قانون در ۹ ماهه امسال نسبت به سال قبل،۴۴۰ درصد افزایش یافته، ادامه داد: واژگونی خودرو از عمده حوداث رانندگی در تصادفات درون شهری و برونشهری است به طوری که نبود نظم بزرگترین آفت و عامل گسترش ترافیک شهری است.
محمدی با بیان اینکه به غیر از شهرداری ارگان های دیگر نیز برای ساماندهی ترافیک مسولیت دارند، افزود: مراعات حقوق شهروندان و فرهنگ سازی ترافیکی برای ایجاد نظم ترافیکی باید با همکاری صدا و سیما و رسانه های محلی، شهرداری و پلیس راهور فرهنگ سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: حل اساسی معضل ترافیک نیازمند همراهی و همکاری تمام ارگان ها و رعایت حقوق عامه توسط شهروندان است.
فرماندار شهرستان گفت: معضل بار سنگین ترافیک شهری همچون دیگر عناصر نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه سازی شاخص های اجتماعی مرتبط است و در این راستا نیازمند نگاه جامع مدیریتی و همراهی دستگاه های دولتی هستیم. 
یونس فاتح با بیان اینکه شهرداری ۱۴ پروژه ترافیکی در دست اجرا دارد، تصریح کرد: پروژه های ترافیکی مطلوبی در شهرداری آغاز شده و امیدواریم با همراهی و هم افزایی به سرانجام برسد.
وی همچنین ضمن قدردانی از شهردار تبریز به جهت تسریع در اجرای پروژه های شهری مانند تقاطع غیرهمسطح معلم ادامه داد: فرهنگ سازی و تاکید بر آموزش های شهروندی در بلند مدت می تواند تاثیر بسزایی در حل معضل ترافیک شهری داشته باشد برهمین اساس در کنار اجرای پروژه ها نباید از حوزه آموزش و فرهنگ سازی غفلت کرد.
انتهای پیام/
واکنش فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی به ترافیک تبریز خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار