خبر/

عیادت مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از بزرگ خیر مدرسه‌ساز، حاج‌کریم مردانی‌آذر

1402/10/05 - 13:26 - کد خبر: 105466 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از خیر مدرسه‌ساز و نام‌آشنا، کریم مردانی آذر که این روزها در بستر بیماری است، به پاس خدمات ارزنده در هموارسازی مسیر علم و دانش و به نمایندگی از تمامی فرزندان معنوی کریم آذربایجان، عیادت کرد.

به گزارش نصر، صحبت از خیر مدرسه‌ساز برخاسته از دیار آذربایجان است که با فروتنی و بخشندگی بی‌منت، چندین باب مدرسه را در مناطق متعدد کشور ساخته و عشق و علاقه‌ای غیرقابل توصیف به وطن دارد؛ آری کریم به معنای واقعی کلمه کریم است و خود گفته بود که "آنچه خداوند به ما داده است و آن را صرف مدرسه سازی می‌کنیم، کاهی است در مقابل کوه، پولی که ما در جهت مدرسه‌سازی هزینه می‌کنیم، متعلق به خداست و ما تنها به عنوان واسطه عمل می‌کنیم".
کم‌تر کسی را می‌توان در کشور پیدا کرد که خانواده مردانی آذر را نشناسند و یا از خدمات مراکز آنان همچون مدارس و بیمارستان‌ها استفاده نکرده باشد، اقدامات خیرخواهانه این خانواده به ویژه کریم مردانی آذر همواره مورد تقدیر مردم به ویژه دانش‌آموزانی بوده است که سال‌های تحصیلی‌شان را در مدارس خیرساز این خانواده گذرانده‌اند.
اقدامات خیرانه کریم مردانی آذر مختص شهر مادری‌اش نبوده و او در سایر شهرهای کشور نیز با تمام توان کار مدرسه‌سازی را پیش برده است و ساخت ده‌ها مجتمع آموزشی و خوابگاه دانش‌آموزی، بزرگترین مجتمع آموزشی کودکان نابینا و نیمه بینا و معلولان جسمی حرکتی و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان را نیز در کارنامه خود دارد.
کریم مردانی آذر، متولد سال ۱۳۱۳ در تبریز بوده و  به تازگی در برنامه‌ای تحت عنوات "تکریم کریم" مورد تجلیل قرار گرفته است. دستگاه تعلیم و تربیت برای این مرد بزرگ که فرصت تحصیل را برای بسیاری از دانش‌آموزان کشورمان فراهم کرده است، آرزوی طول عمر و سلامتی دارد.
انتهای پیام/
عیادت مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از بزرگ خیر مدرسه‌ساز، حاج‌کریم مردانی‌آذر خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار