رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز مطرح کرد: 

اخذ مالیات از خرید و فروش طلا عملاً قابل اجرا نیست 

1402/10/05 - 11:37 - کد خبر: 105446 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه طلا، جواهر و سکه تبریز گفت: اگر قرار بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در ادامه سامانه مودیان تصویب شود مغایر با منطق علمی است و باید اخذ مالیات بر حسب عایدی واقعی سرمایه باشد و خریدار مالیات تورم را پرداخت نکند. 

به گزارش نصر، میرمحمد پوراقدم شربیانی در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل تعطیلی بازار طلای تبریز پاسخ داد: تعطیلی بازار تنها مختص بازار طلا نبوده، بلکه برخی از اصناف به دلیل انتشار خبر اخذ ۲۵ درصد مالیات در هر خرید و فروش و یا ارائه کارت ملی در تنها معاملات خود را متوقف کردند و به دلیل سردرگمی اصناف بازار در حالت رکود قرار گرفته بود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص به تصویب رسیدن اخذ ۲۵ درصد مالیات از معاملات طلا توضیح داد: سازمان امور مالیات این خبر را تکذیب کرده، ولی مالیات برعایدی سرمایه که مدنظر سازمان امور مالیات است با ایرادات زیادی مواجه است و مورد انتقاد قرار گرفته است که هنوز از طرف اتحادیه صنف طلا و جواهرات تایید نشده است.
شربیانی  در انتهای سخنان خود گفت: طلا کالای بدون سند مالکیت است که مورد معامله قرار می‌گیرد و با معاملات ملکی و خودرو متفاوت است. اخذ مالیات از خرید و فروش طلا عملاً قابل اجرا نیست و مالیات تنها از اجرت و سود حاصل از خرید طلا می تواند دریافت شود.
انتهای پیام/
 اخذ مالیات از خرید و فروش طلا عملاً قابل اجرا نیست  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار