میرشفیعیان:

برخی نمی‌خواهند پیشکسوتان در باشگاه تراکتور حضور داشته باشند

1402/10/05 - 10:52 - کد خبر: 105440 نسخه چاپی

نصر: کاپیتان سابق تراکتور با تاکید بر اینکه پیشکسوتان جایگاهی در این باشگاه ندارند، گفت: به عنوان پیشکسوت و هوادار وظیفه داریم واقعیت‌ها را بازگو کنیم، انتقادات ما حاشیه‌سازی نیست‌.

به گزارش نصر، علیرضا میرشفیعیان، در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور برابر ملوان بندرانزلی اظهار کرد: تراکتور می‌خواهد تا پایان نیم‌فصل به نحوی امتیاز جمع کند و باید در نیم‌فصل دوم، در خط دفاع و هافبک دفاعی تقویت شده و نتایج بهتری کسب کند. من فکر نمی‌کردم بازی به این شکل باشد، ملوان با هدایت مهدی تارتار یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ‌برتر است اما در این بازی به جز دو-سه صحنه، چیز خاصی ندیدیم‌، نسبت به این دو تیم توقع بیشتری وجود داشت، اما بازی حوصله تماشاگر را سر می‌برد. دقیقه ۷۵ به بعد هر دو تیم راضی به نتیجه تساوی بدون گل بودند و این کاملا مشخص بود.
او ادامه داد: در این سال‌ها ملوان را این طور ندیده بودم. در حضور پرتعداد تماشاگران دروازه‌بان‌شان با مکث بازی را شروع می‌کرد. حتی تارتار تعویض هجومی انجام داد اما گاهی وقت‌ها یکسری چیزها دست خود مربی هم نیست.

تراکتور باید تقویت شود
میرشفیعیان گفت: تراکتور باید تقویت شود. این تیم اگر به دنبال بقا در جمع مدعیان، کسب سهمیه و یا حتی قهرمانی که بعید به نظر می‌رسد؛ باشد، باید تقویت شود. قهرمانی نشدنی نیست، ولی سخت است. تیمی مثل سپاهان برابر آلومینیوم باخت و ممکن است این اتفاقات برای دیگر تیم‌ها هم بیافتد و تراکتور می‌تواند به قهرمانی چشم داشته باشد.
او راجع به اینکه تراکتور برابر ملوان حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت، عنوان کرد: وقتی این آمار به دست می‌آید، یعنی توپ به خط دروازه حریف کم رسیده است. تاکید می‌کنم، تراکتور باید تقویت شود. خط دفاع و هافبک برای گل نخوردن باید بیشتر تقویت شوند. اگر تیمی گل نخورد، می‌تواند گلزنی کند و این یک قانون نانوشته است. شما اگر یک بازی تا دقایق پایانی بدون گل دنبال شود. می‌توانید گلزنی کنید ولی اگر دو بر صفر عقب باشید، بازگشت به بازی سخت‌تر است.
این کارشناس فوتبال اذعان کرد: تراکتور در خط حمله هم نیازمند تقویت است، اما به نظرم اولویت با خط دفاعی و هافبک باشد. این بازیکنان هستند که باید توپ را به خط هافبک برسانند. اگر خط هافبک داشته باشیم که دست کم ۱۵ موقعیت ایجاد کند، حتما ۴-۳ موقعیت به چارچوب می‌رسد. نمی‌توان بازی مستقیم را همیشه در دستور کار قرار داد. حریفان تیم را آنالیز می‌کنند و خط هافبک و دفاعی باید حتما تقویت شود که توپ را به خط حمله برسانند.
او ادامه داد: در خط هافبک فقط آلوز به عنوان بازیکن بازی‌ساز حضور دارد و او توسط تیم‌های حریف آنالیز و مدیریت می‌شود و در نهایت می‌تواند سه پاس کلیدی ارسال کند و از لحاظ روحی به هم می‌ریزد.
میرشفیعیان گفت: قطعاً غایبان تراکتور در کسب این نتیجه، بی‌تاثیر نبودند. بالاخره بازیکنان اصلی تیم و سرمربی کنار تیم نبودند و این تاثیر منفی دارد. شجاع خلیل‌زاده کاپیتان و ملی‌پوش است، صفا هادی، هافبک دفاعی بازی می‌کرد و جایگزینی نداشت و خمس هم که در راس تیم قرار دارد و غیبت این نفرات تاثیر منفی بر روی تراکتور داشت.

وظیفه سرمربی است که لیست ارائه بدهد
او در واکنش به اظهارات پاکو خمس مبنی بر اینکه وظیفه‌اش نیست برای جذب بازیکن به باشگاه لیست ارائه دهد، گفت: به نظرم تراکتور در دوران خصوصی‌اش برخلاف اینکه زنوزی می‌گوید، من کاره‌ای نیستم و هیات مدیره تصمیم گیرنده است؛ تمام تصمیمات توسط زنوزی و مشاورانش گرفته می‌شوند. وظیفه سرمربی این است که لیست خرید و جذب بازیکن را به باشگاه ارائه دهد و باشگاه مذاکره کند. فکر می‌کنم طی چند سال اخیر این اتفاق نیفتاده، به‌نظرم شخص مربی باید لیست ارائه بدهد، اما درحال‌حاضر لیست تراکتور، لیستی است که توسط مدیرعامل این باشگاه و مشاورانش و افراد اطراف آن‌ها تنظیم می‌شود.

پیشکسوتان هیچ نقش و جایگاهی در باشگاه تراکتور ندارند
میرشفیعیان با انتقاد از عدم حضور پیشکسوتان در باشگاه تراکتور، متذکر شد: در چند سال اخیر به‌غیر از آقای محمد نصرتی که با فشار هواداران و مصاحبه‌های ما، به عنوان یک پیشکسوت در تراکتور حضور دارد. هیچ یک از پیشکسوتان در باشگاه تراکتور هیچ نقش و جایگاهی ندارند، من به دوستان بی‌احترامی نمی‌کنم، انشاالله موفق باشند. اما هرکسی به باشگاه تراکتور می‌آید یا غیرفوتبالی است یا اصلا تراکتوری نیست. من نمی‌دانم سیاست زنوزی چیست.
پیشکسوت تراکتور تصریح کرد: وقتی چند سال متوالی این اتفاق تکرار می‌شود، هر چقدر هم مثبت باشیم، احساس می‌کنیم که یک گروهی نمی‌خواهند، افرادی که برای تراکتور زحمت کشیده‌اند و پیشکسوت هستند،  در باشگاه حضور داشته باشند.
او افزود: آن‌ها به خاطر منافع خودشان در باشگاه تراکتور حضور دارند. هیچ کس نمی‌تواند "علیرضا میرشفیعیان" را بخرد و سپس به من سمت بدهد و بعد بگوید فلان بازیکن را در اختیار بگیرم و فلان مبلغ عایدم شود. من چنین کاری نمی‌کنم، حاضرم روی نیمکت تراکتور ننشینم و سال‌ها هوادار باشم، اما زیر بار این اتفاقات نروم.
میرشفیعیان گفت: خیلی‌ها با من تماس می‌گیرند و می‌گویند که اشتباه می‌کنم و باید در مصاحبه هایم از زنوزی تعریف و تمجید کنم و به هواداران بی احترامی کنم تا در نهایت بتوانم سال بعد در نیمکت تراکتور باشم. اما من با این روش به باشگاه تراکتور نمی‌آیم، اگر بخواهم با روش سالم و سلامت خواهم آمد. وقتی اجازه نمی‌دهند امثال ما به باشگاه تراکتور بیاییم، احساس می‌کنیم دنبال راستی و درستی نیستند. من نمی‌گویم افرادی که در باشگاه حضور دارند، ناسالم هستند اما افکارم به این سمت‌وسو کشیده می‌شود.
او ادامه داد: مدیرعامل غیرتراکتوری انتخاب کرده‌اند، درحالی که چندین نفر از پیشکسوتان تراکتور می‌توانستند در این سمت حضور داشته باشند. اگر فرد تراکتوری هم بیاورند ۴-۳ روزه فراری‌اش می‌دهند.
پیشکسوت تراکتور متذکر شد: می‌گویند تیم را به حاشیه می‌برید اما من واقعیت‌ها را بازگو می‌کنم. اگر بخواهیم تیم را به حاشیه ببریم این قدرت را داریم که هر روز بر علیه شخص زنوزی و اطرافیانش مصاحبه انجام بدهیم. برخی رسانه‌ها هم به دنبال حاشیه و شیطنت هستند. من در آرامش حرفم را می‌زنم و مردم باید واقعیت‌ها را بدانند.
میرشفیعیان اضافه کرد: همین اتفاقات باعث تناقض در صحبت های پاکو خمس می‌شود، بنده خدا شاید شرایطش به گونه‌ای است که اگر بخواهد زیاد حرف بزند اخراجش کنند و از نظر مالی ضرر کند. او هم حساب و کتاب خودش را دارد. همه مثل هم فکر نمی‌کنند. اگر سرمربی من بود همه چیز را اعلام کرده و قطع همکاری می‌کردم. اما یکسری مربی‌ها سیاست به خرج می‌دهند. ما این طوری نیستیم و به همین خاطر در مدیریت فعلی جایگاهی نداریم. شاید در آینده اوضاع تغییر کند. لیست جذب بازیکن را سرمربی ارائه می‌دهد و باشگاه پیگیری می‌کند. جز اینکه به خمس گفته باشند کاری نکند و جذب بازیکن بر عهده باشگاه است.

صحبت‌های ابراهیمیان هدایت شده بود
او در واکنش به اظهارات،‌ علی ابراهیمیان، کارشناس برنامه گزارش ورزشی شبکه استانی سهند مبنی بر اینکه "افرادی که زیر پنج سال در یک تیم حضور داشته‌اند پیشکسوت محسوب نمی‌شوند"، گفت: آقای ابراهیمیان شما پنج سال، کجای تراکتور بودید؟ اصلا شما ۸ سال که تراکتور لیگ یک بود کجا بودید؟ به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ حداقل احترام بگذارید. من هیچ وقت نگفته‌ام این چند سال یا آن چند سال، بازیکنی که یک دقیقه برای هر باشگاه بازی کند، زمانی که از فوتبال خداحافظی کرد، پیشکسوت آن باشگاه به حساب می‌آید.
کاپیتان سابق تراکتور گفت: ما با تراکتور به لیگ‌برتر آمدیم، همه می گفتند تیم سقوط می‌کند اما تیم چهارم یا پنجم شدیم و اگر یکسری اتفاقات نمی‌افتاد، حتی آسیایی می‌شدیم.
میرشفیعیان مطرح کرد: صحبت‌های ابراهیمیان هدایت شده بود. جایگاهی در تراکتور ندارد که بخواهیم جایگاهش را بگیریم. جایگاهی ندارد و این حرف را می‌زند. باید حمایت کند و جایگاه خودش را هم بسازد. ما هیچ وقت نگفته‌ایم که تراکتور را لیگ‌برتری کرده‌ایم. هر فوتبالیستی، حتی اگر یک دقیقه هم برای تیمی بازی کند، پیشکسوت آن تیم به حساب می‌آید. چنین چیزی را ندیده‌ام، اگر ایشان دیده‌، بگوید که ما هم برویم در تیمی ۱۵ سال بازی کنیم و پیشکسوت شویم.
این کارشناس فوتبال درباره بازی هفته آینده تراکتور برابر صنعت‌نفت گفت: صنعت‌نفت شرایط نامناسبی دارد و در انتهای جدول است. تراکتور برای بقا در جمع مدعیان و حفظ روحیه خود باید این بازی را ببرد. فکر می‌کنم اگر فوتبال خودش را ارائه دهد این اتفاق ممکن است.
تراکتور ماندگار است، پرشورها حمایت کنند
پیشکسوت تراکتور در پایان خاطرنشان کرد: من وقتی ورزشگاه را خالی میبینم، می‌خواهم خودم به عنوان هوادار روی سکوها حضور پیدا کنم. از هواداران خواهش می‌کنم پشت تیم را خالی نکنند. همیشه گفتم هواداران لیورپول هیچ وقت پشت تیم‌شان را خالی نمی‌کنند. هواداران باید به مسائل باشگاه اشراف داشته باشند اما فکرشان باید فقط نتیجه‌گیری تیم باشد، چون تراکتور ماندگار است و هیچ کسی بزرگ‌تر از تراکتور نیست. ما همه رفتنی هستیم. تیم ماندگار است، مردم به خاطر تیم بیایند و حمایت کنند. حتی اگر نتیجه هم نگیرد در هر شرایطی از تیم حمایت کنند.
انتهای پیام/
برخی نمی‌خواهند پیشکسوتان در باشگاه تراکتور حضور داشته باشند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار