خبر/

سومین جلسه دادگاه منافقین برگزار شد/ قرائت کیفرخواست متهمین ادامه دارد

1402/10/05 - 10:35 - کد خبر: 105437 نسخه چاپی

نصر: سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۵ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش نصر، در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه، نماینده دادستان اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی)  متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.
در جلسه دوم دادگاه در  ۲۸ آذرماه، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.
این پرونده، ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی -تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) - دارد.
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۵ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.
امروز و در ابتدای سومین جلسه دادگاه این پرونده، حجت الاسلام والمسلمین دهقانی قاضی دادگاه با تلاوت  آیه‌ای از قرآن  گفت: این جلسه برای ادامه رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای تهران به اتهامات مجاهدین خلق برای  ۱۰۴ متهم پرونده است.
وی خطاب به رسانه‌ها گفت: با توجه به انعکاس برخی مطالب از گفتارهای اینجانب و نماینده دادستان در برخی نقل مواد قانونی خطاهایی رخ داده است و از اصحاب رسانه تفاضا دارم ماده قانونی که دادگاه بیان می‌کند را به درستی بنویسند. نام هایی که متهمان کیفرخواست هستند را به دقت و درستی بیان کنند زیرا در یک روزنامه نام متهم با همان مشخصات محمد و در جای دیگر مجید، حسین و حسن نقل شده است لذا تقاضا دارم در انعکاس مطالب  نهایت دقت صورت گیرد.
وی گفت: نظر به آنکه این دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده، خدمت تمام مردم شریف ایران عرض می‌کنم، اینجانب که به عنوان رییس دادگاه کیفری هستم  و مستشاران هم مستشاران دادگاه کیفری هستند  و همراه با آن ابلاغ دادرسی انقلاب را داریم؛ لذا به همین جهت این هیات قضایی مستقر در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری تهران، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله در مورد شخصیت متهمین و ۱۰۴ متهم پرونده را دارد. با توجه به حضور وکلا و نماینده دادستان و مستشاران محترم و بنده با اعلام مجدد علنی و رسمی بودن جلسه در ادامه جلسه اول، از نماینده دادستان می خواهم به قرائت کیفرخواست بپردازد.
در ادامه جلسه نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: ابوالقاسم رضایی متهم ردیف ۲۴ پرونده، فرزند خلیل الله است و  نامبرده قبل از انقلاب، به گروهک منافقین ملحق شده و در همین راستا با سعیده شاهرخی، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و مدتی بعد نیز همراه با همسرش، به صورت غیر قانونی از ایران خارج می‌شود. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است ازعضو بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئول بخش ارتباط گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰،  فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳ ، حضور در آمریکا با هدف فراهم کردن  شرایط نزدیکی منافقین به مقامات آمریکایی در سال ۱۳۶۳، مسئول شاخه ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی است.
وی افزود: نامبرده در حال حاضر از کادرهای مهم گروهک در بخش تامین مالی تروریسم و همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است و  تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۹۱/۶-۲۰۰۲ است.
نماینده دادستان ادامه داد: حمیرا حجتی امامی فرزند هیبت الله عضو فعال و کادر نفاق و  متهم ردیف ۲۵ پرونده است و نامبرده در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بوده و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه‌ تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز می‌کند. او در مقطعی، تحت مسئولیت زهره شاه‌مرادی در فاز به اصطلاح سیاسی و سپس تحت هدایت منصوره پهلوان، در فاز نظامی برای منافقین فعالیت می‌کند. همچنین نامبرده به دلیل اینکه از وضعیت مالی نسبتاً خوبی برخوردار بوده، به گروهک کمک مالی مینماید. در ضمن او با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی تسلیمی، ازدواج تشکیلاتی کرده است.
وی در بیان فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او گفت: مسئولیت تهیه‌ی امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین،  مسئولیت شناسایی نیروهای حزب اللهی یا اماکن آن‌ها برای تیم‌های ترور، عضویت در شورای رهبری گروهک را داشته است و او در حال حاضر به عنوان مسئول، در گروهک منافقین ایفای نقش می‌کند. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۳۳/۶-۲۰۰۲ است.
وی ادامه داد: متهم ردیف بیست و ششم پرونده نیز  محمود عطایی کاریزی نام دارد. نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بین سال‌های ۱۳۴۸-۱۳۴۹ به دلیل نفوذ قومی و منطقه‌ای که داشته، مسئول تهیه‌ی سلاح برای تشکیلات می‌شود. او به همین منوال، مدتی در زمینه‌ی تهیه و تأمین مواد منفجره و اسلحه از طریق مرز پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند.  محمود عطائی که جزو عناصر فکری گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد.
وی تاکید کرد:  نامبرده که جزء کاندیدای منافقین در دوره‌ی اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بوده، پس از مدتی به کردستان متواری و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود. در ادامه و در آذرماه سال ۱۳۷۴، نامبرده به عضویت شورا و ستاد شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش نیز عضو شورای نفاق می کند.  ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۷۴/۶-۲۰۰۲ است.
انتهای پیام/
سومین جلسه دادگاه منافقین برگزار شد/ قرائت کیفرخواست متهمین ادامه دارد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار