رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی:

فضا را برای فعالیت افراد سودجود در عرصه ساخت و ساز تنگ کنیم

1402/10/05 - 09:58 - کد خبر: 105435 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت "روز ملي ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاياي طبيعي" خواستار تنگ‌تر شدن فضا برای فعالیت افراد سودجود در عرصه ساخت و ساز شد.

به گزارش نصر، علیرضا معتمدنیا در پیام خود به مناسبت "روز ملي ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات بلاياي طبيعي" آورده است: پنجم دی ماه پنجم سالگرد حادثه تلخ و ناگوار زلزله بم است که متاسفانه بر اثر آن بسياري از هموطنان عزيزمان جان خود را از دست داده، تعداد زيادي مجروح و مصدوم شده و بسیاری نیز بی خانمان گشتند.
زلزله و پيامدهاي تلخ آن جزئي از تقدير پروردگار متعال براي انسان هاست اما بايد در رقم خوردن اين تقدير تعمق و تفکر کرد، تقديري که با تدبير و دانش مي تواند به شيوه اي کم هزینه تر رقم بخورد. لرزه خیز بودن کشور باعث می شود تا به مواردی همچون اقدامات پیشگیرانه، اهمیت کسب آمادگی برای رویارویی با پدیده های خطرساز طبیعی و کاستن از پیامدهای منفی آنها، شناسایی عوامل پیشگیرانه و کاهش خسارات ناشی از آن و همچنین گسترش فرهنگ ایمنی به عنوان امری ضروری از سوی دستگاه های متولی بیش از پیش به عنوان امری واجب و ضروری توجه شده و برای تحقق آنها برنامه ریزی شود.
در کنار این موارد ضرورت اجرای دقیق قوانین در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی و تلاش برای تکامل، تدوين و به روز رسانی قوانين و آيين نامه ها باید بگونه ای باشد تا ساخت و سازها اصولي تر صورت گرفته و افزايش استحکام ساختمانها روز به روز بیشتر و بیشتر شود تا در صورت وقوع بلایای طبیعی همچون زمین لرزه شاهد کمترین میزان تلفات جانی ومالی باشیم.
آنچه که تاکید بر آن لازم و ضروری بوده این است که تمامی آحاد جامعه باید آگاه شوند و بدانند که ساخت و ساز غیرمجاز و ناایمن چه عواقب خطرناکی در پی دارد و در این راستا باید از خدمات تخصصي مهندسان صاحب صلاحيت بهره ببرند و از سوی دیگر مهندسان نیز باید با رعايت دقیق قانون نظام مهندسى ساختمان و آيين نامه اجرايى آن در کنار مردم دست در دست هم گام هاي موثر و عملي در جهت کاهش خسارات بلاياي طبيعي برداشته شود و روز به روز عرصه برای فعالیت افراد سودجود و فاقد صلاحیت در عرصه ساخت و ساز تنگ تر شود.
اینجانب به نمایندگی از هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زمین لرزه بم ضمن تاکید مجدد بر آموزش عمومی ، اجرای دستورالعمل ها و مقررات ملی ساختمان، نظارت بر ساخت و سازها و استفاده از فناوری های نوین امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادث دلخراش در کشور نباشیم.
انتهای پیام/
فضا را برای فعالیت افراد سودجود در عرصه ساخت و ساز تنگ کنیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار