پیشنهاد مشارکت اتاق بازرگانی در ساماندهی ورودی شرق تبریز

1402/10/04 - 16:48 - کد خبر: 105408 نسخه چاپی

نصر: در جلسه مشترک شهردار منطقه 5 و هیات مدیره اتاق بازرگانی تبریز، راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در ساماندهی ورودی شرق تبریز بررسی شد.

 به گزارش نصر، اکبر پورخردمند شهردار منطقه پنج در این جلسه اظهار داشت: ورودی شرق تبریز در شان تاریخ و هویت این خطه نیست و هیچ نشانی از مرز مشخص و المان های هنری در این مسیر دیده نمی شود. 
وی با بیان اینکه همه در مورد لزوم ساماندهی ورودی اصلی تبریز تاکید دارند اما هیچ نهادی در حیطه مسئنولیت خود برای مشارکت پیشگام نمی شود افزود: با توجه به تعدد کوی های صنعتی و واحدهای تولیدی در ورودی شرق تبریز، شهرداری به تنهایی نمی تواند در خصوص بدنه سازی و ساماندهی این مسیر اقدام کند. 
پورخردمند ضمن تاکید بر لزوم مشارکت اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در طرح های ساماندهی ورودی شرق تبریز تصریح کرد: مطالعه معماری طرح بدنه سازی جاده تهران مطابق با هویت تاریخی تبریز، ساماندهی وضعیت کوی های صنعتی، طراحی و ساخت المان های هنری، مشارکت در ساخت بیلبورد های جدید و .... از جمله مواردی است که بخش خصوصی می تواند در اجرای آنها با شهرداری منطقه 5 همگرایی نماید. 
شهردار منطقه 5 با اشاره به وجود 12 کوی صنعتی در مسیر میدان بسیج تا سه راه اهر تاکید کرد: برای ساماندهی کوی های یاد شده نیازمند مشارکت اهالی صنعت و واحدهای تولیدی هستیم. 
وی با تاکید بر تغییر نگرش و روش ارائه خدمات در شهرداری منطقه 5 تصریح کرد: معتقدیم سرمایه گذاران و صاحبان صنعت برای دریافت مجوزهای مختلف ساختمانی در شهرداری علاف نشوند لذا پروانه های ساختمانی در اسرع وقت صادر می شود. 
جمشید برزگر، نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه در دوره های قبل هرچقدر تلاش کردیم نتیجه نگرفته ایم از طرح شهردار منطقه 5 استقبال کرد و گفت: اتاق بازرگانی به نوبه خود از طرح ابتکاری شهردار منطقه 5 برای مشارکت بخش خصوصی در ساماندهی ورودی شرق تبریز قدردانی می کنیم.
 وی با تاکید بر لزوم تسریع در مطالعه و ورود به فاز عملیاتی این طرح گفت: اتاق بازرگانی آماده برگزاری جلسه مشترک و رایزنی با صاحبان صنایع و مالکان املاک برای جلب مشارکت در ساماندهی شرق تبریز است.
برزگر با بیان اینکه ساماندهی، بدنه سازی و زیبایی بصری ورودی تبریز باعث رونق اقتصاد شهری خواهد بود افزود: رشد تبریز به سمت شرق است و باید به ساماندهی این مسیر به طور ویژه توجه شود.
رضا جعفری دبیر اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی از ابنیه ورودی شرق تبریز در شان این خطه نیست از پیشنهاد شهردار منطقه 5 برای ساماندهی کوی های صنعتی، طراحی سردرهای مناسب، نورپردازی و ایجاد فضای سبز در این مسیر استقبال کرد. 
وی با بیان اینکه اغلب واحدهای مستقر در ورودی شرق تبریز را صنایع شیرینی و شکلات، تولید کفش و واحدهای خدماتی تشکیل می دهند افزود: اجرای طرح ساماندهی ورودی شهر تبریز برای خود صنایع و اصناف و مهمانان داخلی و خارجی آنها هم خوب بوده و باعث سربلندی و حفظ آبروی آنان خواهد بود.
انتهای پیام/
 
گفتنی است در این جلسه مقرر شد طرح های پیشنهادی آماده شده و جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی و تولیدی مستقر در ورودی شرق تبریز ترتیب داده شود.
پیشنهاد مشارکت اتاق بازرگانی در ساماندهی ورودی شرق تبریز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار