معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛

مدول دوم تصفیه خانه تبریز دهه فجر بهره برداری می‌شود

1402/10/04 - 16:30 - کد خبر: 105406 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بنای دولت بر این است که افتتاح ناقص پروژه ها نباید اتفاق بیفتد، اعلام کرد: دهه فجر امسال تصفیه خانه تبریز بهره برداری می‌شود.

به گزارش نصر، «جبارعلی ذاکری» روز دوشنبه در جلسه هماهنگی افتتاح طرح های عمرانی استان در دهه فجر افزود: سیاست دولت سیزدهم بر این است که ضمن تزریق مالی به طرح های ملی قابل افتتاح تا آخر سال جاری، آنها نیز در پیوست بهره برداری از طرح های عمرانی ایام الله دهه فجر جای گیرند.
وی بر ضرورت هماهنگی دستگاه های اجرایی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین دستگاه های اجرایی در استان وجود دارد که این روند موجب سرعت گرفتن اجرای پروژه ها شده است.
وی بر اطلاع رسانی طرح های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال توسط مدیران دستگاه ها تاکید کرد و گفت: مدیران اجرایی دستگاه ها مردم را در جریان تکمیل و افتتاح پروژه ها قرار دهند.
در این جلسه اعلام شد که در دهه فجر سال جاری در حوزه راهداری ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۲۳ هزار و ۶۸ میلیارد ریال، در حوزه آب و فاضلاب، آب رسانی به یکصد روستای استان و طرح تامین آب پایدار ۱۵ شهر افتتاح می شود.
همچنین ۲۹ پروژه شهرک های صنعتی با اعتبار چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال، ۲۰۰ طرح سرمایه گذاری توسعه و ایجادی در بخش صنعت و معدن با سرمایه گذاری یکصد هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر و سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری می رسد.
۶ پروژه شرکت آب منطقه ای با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال، سه پروژه اداره کل ورزش و جوانان با اعتبار ۱۵۰میلیارد ریال، پنج پروژه برق منطقه ای با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال ، سه پروژه گاز رسانی به صنایع، گاز کشی به ۵۰۰ واحد صنعتی و توزیع چهار هزار بخاری ترمومیک در ۴۵ روستا برای اولین بار توسط شرکت گاز، ۳۵۰ پروژه توزیع برق استان با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، ۶۹ پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار ۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و ۲۱ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروزه های آماده افتتاح در دهه فجر است.
عملیات ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است اما با تخصیص اعتبارات سفر دوم رییس جمهور به استان در خرداد ماه امسال شتاب گرفته است.
این طرح از طرح های احیای دریاچه ارومیه است و با بهره برداری کامل از این طرح سالانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.
انتهای پیام/
مدول دوم تصفیه خانه تبریز دهه فجر بهره برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار