مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

صنایع آذربایجان‌شرقی صاحب "خانه محیط زیست" می‌شوند

1402/10/04 - 15:51 - کد خبر: 105396 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تمام صنایع و واحدهای تولیدی این استان صاحب "خانه محیط زیست" می‌شوند.

به گزارش نصر، «شهنام اشتری» روز دوشنبه در مراسم افتتاح خانه محیط زیست در مجموعه صنعتی داروسازی شهید قاضی طباطبایی تبریز، دلیل اصلی از ایجاد خانه های محیط زیستی در مجموعه های صنعتی را تعدد این واحدها در آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: اولویت برای ایجاد فضای گفت و گو و حل مسائل و مشکلات محیط زیست، کنشگری، ارائه مشاوره به صنایع و همچنین الزام به دانش افزایی زیست محیطی کارکنان در مجموعه های صنعتی از اهداف این خانه ها است.
وی با تاکید بر الزام و تداوم روند ایجاد خانه های محیط زیست در صنایع استان، افزود: این خانه‌ها بستر اصلی برای مطالبه‌گری، گفت و گو و حل مشکلات محیط زیست هر منطقه است و این فرصت را برای همه مردم فراهم می‌ کند تا دغدغه‌های زیست محیطی، سلامت و حفظ محیط زیست مبتنی بر معیارها و استانداردهای متعالی هر منطقه را فراهم می کند.
اشتری اظهار کرد: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم مردمی شدن و مشارکت و همراهی مردم در فعالیت‌ها محیط زیستی است.
« ابوالفضل پاشایی » فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این مراسم با استقبال از اجرای تاسیس خانه های محیط زیست در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه آحاد مردم می‌داند، گفت: ارتقای سطح سواد محیط زیستی مردم، فراهم شدن بستر جلب مشارکت گسترده و همه جانبه تمامی گروه های اجتماعی و مسئولین محلی و منطقه ای برای برنامه ریزی در حوزه محیط زیست و در نهایت مردمی سازی حفاظت محیط زیست جای خرسندی دارد.
مدیر عامل مجموعه صنعتی داروسازی شهید قاضی نیز گفت: تاسیس این خانه‌ها را باید به فال نیک گرفت، چون باید گفت‌ وگو و حرف‌های یکدیگر را تحلیل و آنالیز کنیم و از راهکارهای مطرح شده به راهکارهایی برای حل معضلات و مشکلات محیط زیست برسیم.
«سیعد باسمنجی» ادامه داد: آذربایجان شرقی بستر تمدن محیط زیستی بوده و ترویج فرهنگ محیط زیستی تنها مربوط به مردم عادی نیست بلکه صنایع مختلف و مسئولان و تمام افراد جامعه ملزم به رعایت اصول و مقررات آن هستند.
وی ادامه داد: با یک خرد جمعی و همکاری مردم، باید با یک دیدگاه زیست محیطی حرکت کنیم.
انتهای پیام/
صنایع آذربایجان‌شرقی صاحب خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار